دهمین نمایشگاه قطعات تهران (۲۰)

گروه عظام، نمایندگی انحصاری Corteco در ایران

عصر نمایشگاه- گروه عظام، یکی از بزرگ‌ترین قطعه سازان کشور است و با در اختیار داشتن شرکت‌های تولیدی متعدد، طیف تولیدات بسیار گسترده‌ای را در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد. این گروه که جای پای محکمی در عرضه قطعات باکیفیت و موردنیاز خودروسازان کشور (OEM) دارد، همواره رویکرد خود که همکاری تنگاتنگ در زمینه فناوری با برترین برندهای جهان است را حفظ کرده و اکنون با باز شدن فضای همکاری با صاحبان فناوری دنیا، این گروه بزرگ در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، شرکای جدید خود را نیز معرفی کرده است که شامل برترین برندهای جهانی می‌شود و در روزهای آینده به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت. یکی از این شرکا، شرکت Corteco است که بزرگ‌ترین تولیدکننده کاسه نمد در جهان به شمار می‌رود و با غول‌های صنعت خودروسازی همکاری می‌کند. در این زمینه با مدیران عظام و نمایندهCorteco در ایران به گفتگو نشستیم.

گروه عظام، نمایندگی انحصاری Corteco در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» ،در آغاز این گفتگو، محسن کرباسچی، از مدیران ارشد گروه عظام، با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت‌های بزرگ و صاحب‌نام قطعه‌سازی در جهان گفت:"رویکرد گروه عظام همواره حمایت از مصرف‌کننده بوده است تا مشتریان بتوانند بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را دریافت کنند. این رویکرد به‌عنوان یک اصل در تهیه و تولید قطعات خودرو مورد نظر بوده و هست و با همین رویکرد، گروه عظام توانسته بخش قابل‌توجهی از نیاز بازار را پاسخ دهد و در این راستا برندهای برتر و صاحب‌نام جهان را برای همکاری برگزیده‌ایم. هدف اصلی گروه عظام تنها تولید نیست بلکه تولید با کیفیت است و با همین رویکرد همواره سراغ شرکای صاحب‌نام و برند بین‌المللی می‌رود تا با بومی‌سازی فناوری به شکل مناسب در کنار مصرف‌کنندگانی که به دنبال محصولات با کیفیت هستند قرار گیرد ."
    وی افزود:"در این زمینه با مجموعه‌های مختلفی به توافق رسیده‌ایم تا در بخش‌های مختلف بازار بتوانیم از توانایی‌های آن‌ها بهره بگیریم. یکی از این شرکت‌ها، مجموعه Corteco آلمان است که بزرگ‌ترین شرکت جهان در زمینه تولید کاسه نمد به شمار می‌رود به‌گونه‌ای که بیش از 80درصد کاسه‌نمدهای مورد استفاده در جهان توسط این مجموعه تولید می‌شود و به همین دلیل در این صنعت بزرگ‌ترین و صاحب‌نام‌ترین برند است. با این شرکت برای عرضه محصولات در ایران به توافق رسیده‌ایم تا بتوانیم به‌عنوان نماینده انحصاری این شرکت در بازار ایران، باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین کاسه‌نمدهای جهان را وارد بازار ایران کنیم. رسالت ما در این بخش از ابتدا همکاری با برندهای شماره یک جهان و همراه کردن آن‌ها با مجموعه گروه عظام بود و اکنون توانسته‌ایم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم و برترین برندهای جهان اینک در کنار گروه عظام قرار دارند."
    کرباسچی در زمینه برنامه‌های گروه عظام برای برند Corteco گفت:"در فاز اول محصولات این شرکت به‌صورت کامل وارداتی خواهد بود و به‌طور مستقیم در بازار ایران عرضه می‌شود تا از این طریق بتوانیم بازار ایران را با محصولات اصلی این برند آشنا کنیم. Corteco در بازار ایران نامی بسیار شناخته شده و مورد اعتماد مصرف‌کنندگان است اما متاسفانه به دلیل آنکه پیش از این نماینده رسمی این برند در ایران حضور نداشته، شاهد عرضه محصولات تقلبی زیادی با نام این برند در بازار هستیم اما اکنون به دلیل آنکه گروه عظام نماینده انحصاری Corteco را در ایران در اختیار گرفته به دنبال آن هستیم که در گام اول تا حد امکان با قطعات یدکی تقلبی عرضه شده با نام این برند مقابله کنیم تا مشتریان اطمینان داشته باشند با حضور شرکت عظام در کنار نام Corteco می‌توانند با خرید قطعات یدکی اصلی، با اطمینان از آن‌ها استفاده کنند. وجود قطعات یدکی تقبلی در بازار مسئله بسیار بزرگی است که متاسفانه همیشه شاهد گسترش آن هستیم و در کنار راهکارهای قانونی برای مقابله با این مشکل، تلاش می‌کنیم با عرضه محصولات اصلی و آشنا کردن مشتریان با خصوصیات محصولات و بسته‌بندی‌های اصلی، سهم قطعات یدکی اصلی Corteco را در بازار بالا ببریم."
    وی افزود:"هرچند کارمان را با Corteco و سایر برندهای طرف قرار داد در ابتدا با واردات آغاز می‌کنیم اما به‌هیچ‌عنوان قصد نداریم در همین سطح باقی بمانیم بلکه از ابتدا به دنبال رویکرد تولیدی هستیم. گروه عظام تجربه بسیار زیادی در تولیدات قطعات یدکی باکیفیت جهانی دارد و ماشین‌آلات تولیدی این شرکت با دانش روز جهان، هم‌اکنون نیز به تولید قطعات خودرو مشغول‌اند و ما قصد داریم از همین توان فنی و البته با همراهی برندهای برتر جهانی برای ارتقا سطح تولید در کشور استفاده کنیم. به همین دلیل از ابتدای مذاکره با برندهای بزرگ جهانی با ذهنیت تولید با آن‌ها پیش رفته‌ایم و اعلام کرده‌ایم گروه عظام حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه است. فراموش نکنیم با تولید این قطعات در داخل کشور می‌توان کمک موثری به اشتغال در کشور کرد و به‌طور ویژه تمرکز ما در مناطق محروم کشور است تا بتوانیم از طریق تاسیس کارخانه‌های تولیدی، به اشتغال در این مناطق کمک کنیم. در مورد Corteco هم برنامه ما در آینده تولید مشترک با آن‌ها به‌عنوان شریک تجاری است. ما قصد داریم مسیری را که پیش از این با دیگر برندهای بزرگ جهانی پیموده‌ایم با Corteco و دیگر شرکای جدیدمان نیز طی کنیم."
    Corteco، شرکتی با بیش از یک قرن سابقه
    در ادامه گفتگو، Murad Dbeus، مدیر فروش منطقه‌ای خاورمیانه Corteco در زمینه سابقه فعالیت این شرکت گفت:"شرکت Corteco هم‌اکنون بخشی از گروه Freudenberg آلمان است. Freudenberg یک گروه بسیار بزرگ در آلمان است که بیش از یک و نیم قرن پیش تاسیس شده و از آن زمان تاکنون در صنایع مختلفی ازجمله تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند و Corteco یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این گروه در زمینه تولید قطعات یدکی است. این مجموعه هم‌اکنون بخش بسیار بزرگی از نیاز صنعت خودروسازی در سرتاسر جهان را تامین می‌کند و با بزرگ‌ترین برندهای خودروسازی جهان ازجمله فولکس‌واگن، ب ام و، مرسدس بنز، آئودی و ... همکاری مستقیم دارد و تامین کننده تمامی نیازهای آن‌ها است. از سال‌ها قبل استراتژی مجموعه به این شکل است که محصولات OEM که برای خطوط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند از سوی Freudenberg عرضه می‌شوند و محصولات موردنیاز برای بازار قطعات یدکی با همان کیفیت و از همان خطوط تولیدی که قطعات OEM در آن‌ها تولید می‌شود عرضه شده و با برند Corteco به سرتاسر جهان صادر می‌شود. البته غیر از آن‌ها در بعضی از بازارها ازجمله ژاپن با شرکایمان به‌صورت جوینت‌ونچر فعالیت می‌کنیم و محصولات با برند NOK عرضه می‌شوند. به این ترتیب کیفیت و دانش و حتی خطوط تولید محصولات عرضه شده در بازار یدک دقیقا مشابه قطعاتی است که به‌طور مستقیم برای خطوط تولید ارسال می‌شوند و بر روی معتبرترین خودروهای جهان از آن‌ها استفاده می‌شود."
    وی در زمینه کشورهای تولیدکننده این محصولات و مبدا ورود آن‌ها به بازارهای مختلف گفت:"برای توزیع محصولات در سرتاسر جهان یک هاب در کشور آلمان در نظر گرفته شده است که محصولات تولید شده در سرتاسر جهان به آن وارد می‌شود و ازآنجا به کشورهای مقصد فرستاده می‌شود. ما کارخانه‌های متعددی در سرتاسر جهان داریم که هر یک از آن‌ها باکیفیت مشابه به تولید محصولات مشغول هستند. این کارخانه‌ها بخشی از نیازهای بازار منطقه خود را تامین می‌کنند اما بخشی دیگر از آن از آلمان ارسال می‌شود. درنهایت تمامی این محصولات بدون در نظر گرفت کشور تولیدکننده از کیفیت یکسان و مشابه با محصولات OEM برخوردارند و در هاب آلمان مدیریت عرضه انجام می‌شود. البته تمام امور مهندسی Corteco به‌طور متمرکز در بخش مهندسی و تحقیق و توسعه این شرکت انجام می‌شود و دانش فنی و نوآوری‌های ایجاد شده در اختیار تمامی کارخانه‌های تولیدکننده در سطح جهان قرار می‌گیرد."
    وی تاکید کرد:"یکی از کارخانه‌های تولید این محصولات در کشور ترکیه است و به‌تازگی Freudenberg تصمیم گرفته مدیریت منطقه خاورمیانه را از طریق دفتر خود در ترکیه انجام دهد و من هم به همین دلیل به‌عنوان نماینده این شرکت در نمایشگاه قطعات تهران در کنار عظام که نماینده انحصاری ما در ایران است حاضرشده‌ام." وجود قطعات تقلبی در بازار ازجمله مواردی است Dbeus بر آن تاکید دارد و بخشی از تلاش‌های Corteco نیز در این بازار، مقابله با انبوه قطعات تقلبی در بازار است. وی در این زمینه گفت:"مهم‌ترین هدف ما در ابتدا جلوگیری از عرضه محصولات تقلبی در بازار است. عرضه این محصولات علاوه بر آنکه باعث زیان مصرف‌کنندگان می‌شود، به برند ما هم آسیب می‌رساند چراکه مشتری با انتظار محصول اصلی Corteco محصول را خریداری می‌کند و انتظار دوام، کیفیت و کارآیی بالا را از آن دارد اما پس از خرید و استفاده از قطعه متوجه خرید قطعه تقلبی می‌شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با شرکت‌های بزرگی مانند عظام در منطقه کار کنیم تا بتوانیم با این مشکل مبارزه کنیم و قطعات اصلی را در اختیار خریداران در بازار قرار دهیم. در این زمینه به حمایت‌های دولتی هم احتیاج داریم. البته این مشکل تنها مختص ایران نیست و ما در بعضی دیگر از کشورهای منطقه هم این مشکل را داریم اما متاسفانه شدت عرضه قطعات تقلبی در بازار ایران بیشتر است و باید با عرضه محصولات اصلی از سوی شریک تجاری‌مان در بازار ایران با این مشکل مبارزه کنیم." وی افزود:"درگذشته تشخیص قطعات یدکی اصلی از تقلبی آسان‌تر بود و حتی مشتریان هم با داشتن دانش لازم می‌توانستند قطعات یدکی تقلبی را تشخیص دهند اما اکنون قطعات یدکی تقلبی با ظاهر، بسته‌بندی و نشانه‌های مشابه قطعات اصلی تولید می‌شوند و این مسئله باعث شده مشتریان نتوانند قطعات اصلی را از قطعات یدکی تشخیص دهند. به همین دلیل باید این مشکل از رده‌های بالاتر ازجمله عمده‌فروشان و تولیدکنندگان این قطعات حل شود."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت