این نمایشگاه «بدون عنوان» است

عصر نمایشگاه- آثار نقاشی مدرنیست‌های ناشناس از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۵ در نمایشگاه «بدون عنوان» در گالری کاما به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه «بدون عنوان» است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، مونا خوش اقبال ـ مدیر گالری کاما ـ درباره برپایی نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» در گالری کاما گفت: در این نمایشگاه 19 اثر از هنرمندان مدرنیست ناشناس از سال 1300 تا 1365 به نمایش درمی‌آید، آثار این نمایشگاه را معین نوتاش از مجموعه‌داران جمع آوری کرده است، اغلب این آثار قدمتشان ثابت شده است و برخی امضا دارند و برخی بدون امضا هستند.

    خوش اقبال درباره عنوان نمایشگاه «بدون عنوان» توضیح داد: هنرمندان خیلی خوبی وجود دارند که در مارکت هنر بنا به هر دلیلی شناخته نشدند؛ این نمایشگاه یک پیام دارد و آن اینکه اگر اثر هنرمند دیده و نمایش داده نشود و مردم نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند همواره ناشناخته خواهد ماند مگر اینکه در اتفاق یا حادثه‌ای دیده شود. هر هنرمندی باید الزاما یک مدیر هنری داشته و با یک گالری ارتباط داشته باشد تا وارد مارکت هنری شود.

    مدیر گالری کاما اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» می‌تواند لایه‌های خاموش هنر ایران را به نمایش بگذارد و در واقع این نمایشگاه، نمایشگاهی پژوهشی بر آثار نقاشان ناشناس در سال‌های 1300 تا 1365 باشد.

    مونا خوش اقبال از نمایش اثری از «بی بی گوهر بختیار» متعلق به سال 1304 خورشیدی در نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» خبر داد و گفت: این اثر را بی بی گوهر بختیار همزمان با دوره هنر روز اروپا خلق کرده است؛ این اثر کاملا تحت تاثیر «پیکاسو» و «جرج براک» است و نشانه‌هایی از سبک کوبیسم در آن دیده می‌شود و این بسیار عجیب است که در همان دوره زمانی هنرمندان بزرگ ما از نقاشان رئالیسم اروپایی کپی می‌کردند در حالی که مدت‌ها از دوره نقاشی رئال در اروپا گذشته بوده است. نکته جالب اینجاست که بی بی گوهر بختیار با هنر روز اروپا نقاشی می‌کرده است. 

    معین نوتاش ـ مجموعه داری که آثار نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» را جمع آوری کرده است ـ گفت: این آثار توسط پدربزرگ و پدر من که از مجموعه‌داران قدیمی هستند، جمع‌آوری شده است؛ من تعدادی از این آثار را از این مجموعه‌ها و تعدادی را هم از مجموعه خودم به نمایشگاه آورده‌ام.

    او درباره سبک آثار به نمایش درآمده در «بدون عنوان» گفت: در این آثار همه سبک ها از سقاخانه‌های سورئال، انتزاعی دیده می شود.

    نوتاش خاطرنشان کرد: 90 درصد آثار نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» آثار درجه یک هنری هستند که متاسفانه به هر دلیلی هنرمندان خالق آنها اسمشان در مارکت هنری وجود ندارد.

    نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» از 12 تا 22 مرداد در گالری کاما برپا می‌شود، علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت