همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث در مشهد برگزار شد

عصر نمایشگاه- همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث با پیام آیت الله جعفر سبحانی روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث در مشهد برگزار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در پیام آیت الله سبحانی به همایش آمده است: یکی از ویژگی های این انقلاب کم نظیر بریدن هر نوع وابستگی به دولت های غرب اعم از فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بوده است.
    وی افزود: از این که ملت رشید ایران توانست روی پای خود بایستد و از سر فرود آوردن در برابر حاکمان جبار خودداری کند غرب استعمارگر سخت به وحشت افتاد و به عناوین گوناگون در صدد زمین گیر کردن نظام برآمده و برای تضعیف نظام و یا نابودی آن از راههای گوناگون وارد شد.
    آیت الله سبحانی ادامه داد: مسلما حصر اقتصادی در زندگی ما اثرگذار است ولی برای مقابله با آن راهی جز اقتصاد مقاومتی نیست، اقتصادی که بر بهره گیری از منابع طبیعی و نیروهای داخلی تکیه کرده تا نیازهای ملت را برطرف سازد.
    وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره در این رابطه می تواند راهگشا باشد تصریح کرد: باید درهای کشور به روی واردات بی حد و حساب که تولید داخلی را زمین گیر می سازد بسته شود و در غیر این صورت هیچ برنامه ای نمی تواند مشکلات را برطرف سازد.
    این مرجع تقلید افزود: ملت ایران نیز باید در برنامه زندگی خود تجدید نظر کرده و صرفه جویی را پیشه سازد و مطمئن باشد که فتح قله های بلند اقتصاد بدون اقتصاد مقاومتی امکانپذیر نیست.

    * برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید انقلابی عمل کرد
    یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با از بین بردن بیکاری و ایجاد اشتغال، جلوگیری از قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر و ترویج قناعت در جامعه فساد نهادینه را از بین برد که این همان انقلابی بودن و فکر و عمل انقلابی است.
    آیت الله سید احمد حسینی خراسانی افزود: از نظر قرآن اقتصاد مایه رشد، قیام و قوام جامعه است، آمار 50 درصدی طلاق نسبت به ازدواج نشانگر فاجعه است که اقتصاد نقش بزرگی در آن دارد.
    وی با اشاره به آیه قرآن افزود: نباید اموال ملی و دولتی را در اختیار سفیهان غیرقابل اعتمادی قرار داد که فاقد رشد دینی، مالی و اقتصادی هستند.
    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقتصاد مقاومتی اصطلاحی است که مبدع آن رهبر معظم انقلاب است و معنایی که ایشان از این اصطلاح دارند استقلال اقتصادی است به صورتی که از وابستگی به کشورهای دیگر رها باشد و در عین حال درونزا و برون نگر نیز باشد.

    * حوزه به وظیفه خود جهت تحقق اقتصاد مقاومتی عمل نکرد
    نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: حوزه در انجام وظیفه خود که تغییر نگاه و افکار مردم متناسب با اقتصاد مقاومتی است به خوبی عمل نکرده است.
    حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی افزود: برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی باید رفتارهای اقتصادی جامعه تغییر پیدا کند و این امر نیز منوط به تغییر نگاه مردم به مقوله اقتصاد است.
    وی با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: باید در بین مردم تبلیغ شود که از نظر دین جمع و سرمایه گذاری ثروت امری مطلوب و لازم است و آنچه از نظر دین حرام و مردود است خارج کردن ثروت از مدار اقتصادی است.

    * تحقق اهداف سند چشم انداز 1404
    نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: اگر الگوی اقتصاد مقاومتی بطور واقعی شکل بگیرد و به جای شعار به عملگرایی توجه شود با همین شرایط موجود نیز می توان کشور را در 1404 به اقتصاد اول در خاورمیانه تبدیل کرد.
    رضا شیران اصلاح الگوی مصرف را راهگشای مشکلات فعلی توصیف و بیان کرد: با صرفه جویی یک درصدی در هدررفت برق 700 میلیون دلار معادل هزار میلیارد ریال صرفه جویی می شود.
    وی افزود: با صرفه جویی یک درصدی در سوخت نیروگاههای برق 9 هزار میلیارد ریال صرفه جویی می شود که مجموع صرفه جویی یک درصدی در سوخت نیروگاهها و هدر رفت برق برابر با بودجه سالیانه استان خراسان رضوی است.
    این همایش با هدف بررسی ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی در قرآن و احادیث برگزار شد که با فراخوان مقاله 112 مقاله در دبیرخانه این همایش دریافت شد که از این تعداد80 مقاله به مرحله داوری راه یافتند.
    در مرحله دوم 40 مقاله برگزیده شد و از این تعداد 10 مقاله برتر انتخاب شد که در مرحله نهایی سه مقاله ممتاز شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت