در مرکز فرهنگی و هنری «زها» برگزار شد

ارائه محصولات ایرانی در نمایشگاه بین المللی روز شهر در اردن

عصر نمایشگاه- امان پایتخت اردن روز گذشته شاهد نمایشگاه بین المللی روز شهر بود که در آن محصولات فرهنگی و صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران به نمایش گذاشته شد.

ارائه محصولات ایرانی در نمایشگاه بین المللی روز شهر در اردن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،غرفه محصولات فرهنگی ، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری به همراه غذاهای گرم و متنوع ایرانی مورد استقبال زائدالوصف بازدید کنندگان نمایشگاه روز شهر، در امان پایتخت اردن قرار گرفت.

    مرکز فرهنگی و هنری «زها» روز گذشته جشنواره فرهنگی و هنری روز شهر را با حضور و مشارکت کشورهای ایران، روسیه ، مالزی،  برزیل،  لبنان، اسپانیا، ایتالیا، تایوان، رومانی، امارات متحده عربی ، فلسطین و موسسات قومیت های چچنی، چرکسی، کرد و عرب مقیم اردن در محل مزبور برگزار کرد.

    این مراسم با حضور مسئولین فرهنگی اردن ، سفرا و دیپلماتهای کشورهای شرکت کننده ، توسط شاهزاده «سنا عاصم» افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

    سنا عاصم در بازدید از غرفه ایران ضمن آشنایی با جاذبه های فرهنگی و گردشگری به ویژه غذاهای ایرانی با سفیر کشورمان در اردن گفتگو و تبادل نظر کرد. وی در این گفتگوی کوتاه ضمن والا شمردن جایگاه کشورمان در حوزه های صنعت، گردشگری، صنایع دستی، فرهنگی و هنری و ادای احترام به شکوه و عظمت ملت شریف ایران؛ خواهان گسترش همکاری ها در عرصه فرهنگی شد.

    مجتبی فردوسی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن نیز با ارائه گزارشی از جاذبه های فرهنگی و گردشگری زمینه های تعامل مشترک دو کشور در حوزه های مزبور را بسیار گسترده خواند و با توجه به فرهنگ و تمدن مشترک خواهان توسعه همکاریهای فرهنگی و هنری گردید سپس هدیه ای به رسم یادبود به شاهزاده خانم عاصم از سوی سفیر کشورمان تقدیم شد.

    بعد مسافت جغرافیایی مانع شناخت متقابل ملت های دو کشور از جاذبه های فرهنگی و گردشگری دو کشور نبوده و ایران نزد افکار عمومی اردن به ویژه خاندان هاشمی از جایگاه تاریخی رفیعی برخوردار است و همواره نمایشگاه های اختصاصی کشورمان یا مشارکت در روند نمایشگاه های اردن مورد توجه توده مردم این کشور است. ایران در افکار عمومی با محصولاتی چون پسته و زعفران و به ویژه صنایع زیبای قلم زنی، ترمه دوزی، خاتم کاریهای نفیس علی الخصوص فرش هزار نقش ابریشم شناخته می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت