معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد خبر داد

آمادگی شهرداری برای برپایی نمایشگاه دائمی اصلاح الگوی مصرف

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: آمادگی داریم که در یکی از پارک‌های بزرگ مشهد نمایشگاه دائمی اصلاح الگوی مصرف یا بهینه‌سازی مصرف برپا کنیم.

آمادگی شهرداری برای برپایی نمایشگاه دائمی اصلاح الگوی مصرف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، وحید جلیلی در نشست «هم‌اندیشی روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی» که در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگسازی در مصرف بهینه انرژی، اظهار کرد: مشکل امروز جامعه ما، بحث فرهنگ‌سازی مصرف است.

    وی ادامه داد: در شهرداری امکانات سخت‌افزاری همچون فرهنگسراها و در کنار آن، دسترسی وسیع به مخاطب در اختیار داریم که اگر بتوانیم به یک تقسیم‌کار در استفاده از این امکانات برسیم، نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

    معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با تأکید بر این‌که برای تحقق اهداف خود باید به مرحله عملیات برسیم، اظهار کرد: باید هدف کمی و زمان‌بندی داشته باشیم، به‌طور مثال، به‌جای این‌که بیاییم در فضای وسیع شهری کار کنیم، یک منطقه شهری را به شکل پایلوت در نظر گرفته و توان خود را در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را با هدف‌گذاری مشخص روی آن منطقه معطوف می‌کنیم.

    وی با اشاره به این‌که امروز نیاز ما تنها با حرف تأمین نمی‌شود، عنوان کرد: حرف در کشور زیاد زده می‌شود و حرف‌های بسیار خوبی هم بیان می‌شود اما همان‌طور که رهبری فرمودند، ما نیاز به اقدام و عمل داریم، رأس نظام می‌گوید ما به عمل نیاز داریم که نشان از اهمیت آن دارد.

    جلیلی تصریح کرد: از شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و گاز درخواست می‌کنیم تا به جمع‌بندی اجرایی‌تر برسند، ما در شهرداری آمادگی داریم در یکی از پارک‌های بزرگ مشهد نمایشگاه دائمی اصلاح الگوی مصرف یا بهینه‌سازی مصرف برپا کنیم.

    معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد یادآور شد: مشکل امروز ما، فرهنگی و توقع‌هایی است که خودمان به آن دامن زده‌ایم، اگر بتوانیم کاتالیزورهای مناسبی به کار گیریم رسیدن به تحول فرهنگی شاید خیلی زمان‌بر نباشد.

    وی، نبود نیروهای تخصصی در برخی قسمت‌ها را یکی از مشکلات فعالیت‌ها دانست و افزود: این‌که برخی نظارت‌ها ناکارآمد و بی‌تأثیر است نباید مانع شود تا فعالیت‌های ترغیبی متوقف شود، آیا شورای شهر نمی‌تواند برای ترغیب مردم طرحی تصویب کند که هرکس استانداری از تأسیسات آب و فاضلاب را در خانه خود اعمال کند، درصدی تخفیف برای او لحاظ می‌شود؟

    جلیلی تصریح کرد: همه امکانات خود در فرهنگ‌سازی را پای کار می‌آوریم، فرهنگسراها، خانه‌های هنری، خانه تئاتر که می‌توان در قالب تئاترهای کودک و نوجوان و سرودها، مفاهیمی را منتقل کرد را فراهم می‌کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت