در محل مرکز فرهنگی ملکی اردن ؛

ارائه فرهنگ ایرانی در نمایشگاه آلیا در اردن

عصر نمایشگاه- نمایش لباس و فرهنگ ایرانی در نمایشگاه «آلیا» در اردن که با شرکت ۱۵ کشور در محل مرکز فرهنگی ملکی برگزار شد، مورد توجه علاقمندان قرار گرفت.

ارائه فرهنگ ایرانی در نمایشگاه آلیا در اردن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، گروه فرهنگی دیپلماتیک آلیا که عموما در قالب بازارچه خیریه فعالیت‌های خود را سازماندهی می‌کند، این بار با تاکید بر ارائه فرهنگ و رسوم کشورهای عضو اقدام به برگزاری نمایشگاه لباس‌های محلی کرده و در کنار آن غذاهای متنوع این کشورها به بازدیدکنندگان عرضه می‌شد.

    نمایش لباس اقوام ایرانی که با آوای موسیقی سنتی همراه شده بود، شور زائدالوصفی را در بین تماشاچیان به وجود آورده بود. همچنین غذاهای معروف ایرانی مورد استقبال فراوان بازدیدکنندگان قرار گرفت.

    سفرای کشورهای مختلف، برخی مقامات و شخصیت‌های محلی و نهادهای مردمی و همچنین اتباع کشورهای گروه آلیا، از جمله شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بودند.

    به گزارش سفارت ایران در اردن، در پایان مراسم نیز جوایزی که توسط سفارتخانه‌ها تهیه شده بود، به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

    گروه آلیا متشکل از همسران سفرای آسیایی مقیم اردن است که اهتمام خاصی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی داشته و با همکاری ارگان‌های محلی در کمک به دارالایتام و نهادهای عقب‌ماندگان ذهنی و مراکز درمانی بیماران خاص پیشتاز است.

    آلیا سالیانه دو بازارچه خیریه دیپلماتیک علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی برگزار می‌کند که به دلیل سطح و جایگاه ویژه آن مورد توجه گروه‌ها و نهادهای ذیربط اردنی قرار دارد.

    سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن با وجود محدودیت‌ها و کمبود امکانات در عرضه فرهنگ متناسب با اقوام و قومیت‌های مختلف کشورمان در این دوره از فعالیت‌های گروه آلیا درخشید و تحسین همگان را به اهتمام خود برانگیخت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت