در موزه هنرهای معاصر اصفهان ؛

گشایش نمایشگاه چاپ دستی لهستان در اصفهان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه چاپ دستی لهستان در موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش یافت و در این آئین شب فرهنگی، مراسم شعر خوانی و داستان‌خوانی لهستان نیز برگزار شد.

گشایش نمایشگاه چاپ دستی لهستان در اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، موزه هنرهای معاصر اصفهان شامگاه یکشنبه میزبان یک رویداد فرهنگی و هنری بود. موزه با صفای هنرهای معاصر در محاصره درختان کاج همیشه سبز میزبان آئین گشایش نمایشگاه چاپ دستی لهستان و همچنین شب فرهنگ و هنر لهستان بود.

    هنرمندان فرهنگی و هنری اصفهانی و لهستانی در این مکان تاریخی گردهم آمده بودند تا نشان دهند که فرهنگ و اشتراکات آن از مقوله‌هایی است که در دوستی ملت‌ها می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد.

    ابتدای این گشایش با شروع یک نمایش مونولوگ با عنوان یک برخورد کوتاه با فهرست به کارگردانی مجید صدیقی بود که درد و رنج مردم لهستان و ظلم‌هایی که به آن‌ها در طول تاریخ شده بود را به‌وضوح نشان می‌داد در این نمایش هنرمندی که با نوازندگی کلارینت در صحنه حضور داشت با نواختن موسیقی خود به نمایش حس و حال تازه‌ای بخشید.

    نمایشگاه چاپ دستی لهستان توسط رادک سادوفسکی کاردار فرهنگی سفارت لهستان افتتاح شد این نمایشگاه شامل 2 بخش شامل نمایشگاه مربوط به اساتید لهستانی و نمایشگاه مربوط به آثار دانشجویان چاپ دستی کشور لهستان بود.

    این نمایشگاه به‌همت سمیرا زمانی هنرمند اصفهانی و از دانش‌آموخته‌های این هنر در کشور لهستان است که اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده بود.

    وی با اشاره به برگزاری چنین نمایشگاهی گفت: برای خودم جالب بود همیشه دوست داشتم آثار اساتید بزرگ چاپ دستی در اصفهان به‌نمایش گذاشته شود و علاقه‌مندان ببینند تا انگیزه‌ای شود تا این هنر ادامه یابد.

    مهرداد کاظمی معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این آئین گفت: لهستان در بخش فرهنگی و هنری صاحب سبک بوده و این پیشینه فرهنگی شایستگی اصفهان را باخود دارد که چنین نمایشگاهی در این شهر برگزار شود.

    وی افزود: در زمینه فرهنگی به شدت نیازمند تبادلات فرهنگی با کشور لهستان هستیم زیرا تجربه نشان داده که دیپلماسی فرهنگی کارایی بالایی در سایر بخش‌ها دارد. ایران و لهستان دارای اشتراکات فرهنگی بالایی هستند که با مبادلات فرهنگی سبب برداشته شده مرزها می‌شود، با توجه به اینکه اصفهان در عرصه‌های زیادی دارای ظرفیت است و این مراودات و تبادلات فرهنگی بین دو کشور سبب معرفی هر‌چه بیشتر اصفهان می‌شود.

    معاون سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان دارای پیشینه هنری بالایی است و اصفهان را باید فراملی دید خاطرنشان کرد: چاپ دستی از هنرهای سنتی در اصفهان بوده که رو به فراموشی است و هنرمندان انگشت شماری به این هنر مشغول هستند.

    ندا واشیانی‌پور عضو شورای شهر شهر اصفهان نیز در بازدید از این نمایشگاه به تسنیم گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن است و این کلمات بار معنایی بزرگی دارند یعنی به لحاظ فرهنگی دارای مولفه‌هایی است؛ به این ترتیب اگر خود را پایتخت فرهنگ می‌دانیم یعنی به لحاظ تعاملات فرهنگی با کشورها و شهرهایی که دارای اشتراکات هستیم باید تعامل بیشتری برقرار کنیم.

    وی افزود: در تعاملاتی که با خواهر خوانده‌ها داریم خصوصیات برجسته‌ای را به آن‌ها معرفی می‌کنیم و بالعکس و باید گفت با تعاملات فرهنگی می‌توانیم به پیشرفت فرهنگی بهتری برسیم. ظرفیت‌های اصفهان و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی این بستر را ایجاد می‌کند که مردم با فرهنگ‌هایی که نقاط مشترکی دارند آشنا شوند، به این موضوع باید حساس بود و باز هم از این‌گونه برنامه‌ها برگزار شود.

    واشیانی‌پور اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند زمینه‌ساز پیوند خواهر خواندگی با شهرهایی شود که با اصفهان اشتراکات فرهنگی زیادی دارند، برقراری ارتباط با شهرهایی که اشتراکات زیادی دارند سبب معرفی اصفهان به عنوان یک جهان‌شهر در سایر کشورهای خارجی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت