همزمان با هفته ملی مهارت ؛

گشایش دومین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ، آموزش های فنی و حرفه ای مازندران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ، آموزش های فنی و حرفه ای مازندران همزمان با هفته ملی مهارت با حضور مسئولان استانی و محلی در محل نمایشگاههای بین المللی استان در قائمشهر گشایش یافت .

گشایش دومین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی ، آموزش های فنی و حرفه ای مازندران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مدیر اجرایی این نمایشگاه در آئین افتتاحیه آن گفت که این نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از یکهزار و 300 متر مربع برپا شده است .
    علی رحمانی افزود : این نمایشگاه 49 غرفه دارد که در آن فعالیت های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در بخش های صنایع دستی ، هتلداری ، گردشگری ، برق ، کشاورزی و صنایع مکانیک و به نمایش گذاشته شده است .
    وی ادامه داد : این نمایشگاه با همکاری ویژه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، انون انجمن های صنفی آموزشگاههای آزاد و مرکز آموزش علمی کاربردی هتلداری مازندران برپا شده است.
    مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی قائمشهر گفت : همچنین در حاشیه این نمایشگاه هم نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بانوان استان با همکاری ویژه مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مازندران و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برپا شده است .
    وی افزود : در این سالن هم به مساحت یکهزار متر مربع توانمندی ها بانوان از قبیل صنایع دستی، کارهای کشاورزی ، قطعات و صنایع وابسته به نمایش گذاشته شده است .
    رحمانی گفت که نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بانوان استان در قالب یکصد غرفه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی استان را در بخش های صنایع دستی ، محصولات کشاورزی ، کارهای دستی زنان روستایی ، تولیدات گل و گیاه ، پوشاک و انواع غذاهای محلی و سنتی عرضه می کند.
    مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران هم در مراسم گفت که فراهم کردن اشتغال برای جوانان و افراد بیکار در جامعه از دغدغه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر امید و مردم است
    رضا گرزین افزود : فنی و حرفه ای با احیای این نمایشگاه درصدد است تا در 20 رشته آموزشی و 70 رشته فنی و حرفه ای زمینه فعال کردن 200 شغل جدید را از دل غرفه ها بیرون بکشاند تا پاره ای از دغدغه ها کاسته شود.
    وی ادامه داد : ایجاد کارآفرینی ، اشتغال و مهارت نیاز امروز جامعه ماست که باید فرهنگ سازی در این راستا تلاش کنیم.
    مدیرکل فنی و حرفه ای با بیان اینکه استان مازندران نیاز ویژه به مهارت آموزی دارد ، گفت که مهم ترین مشکل ما این است که خانواده ها ، جوانان خود را به سمت مدرک گرایی تشویق کرده اند و این دال بر مشکلات ماست.
    نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم گفت : باید فرصت اشتغال را تقویت کرد تا از پدید آمدن بیکاری در حد مضاعف جلوگیری شود.
    آیت الله علی معلمی با بیان اینکه مهارت شغلی امری مقدس است ، افزود : باید بحث مهارت آموزی جدی گرفته شود تا از تبعات کشور جلوگیری شود.
    این نمایشگاه همه روزه تا هشتم مرداد از ساعت 18 تا 22 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت