مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین خبر داد

برپایی نمایشگاه ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در استانداری قزوین

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین از برپایی نمایشگاه ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در استانداری این استان خبر داد.

برپایی نمایشگاه ۳۵ شرکت دانش‌بنیان در استانداری قزوین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، بهنام ملکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت و بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور 35 شرکت دانش‌بنیان و 5 شرکت هایتک استان قزوین 57 نوع از تولیدات خود را در سالن استانداری قزوین به معرض نمایش گذاشته‌اند.

    وی بیان کرد: عمده شرکت‌کنندگان واحد‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه استانداری قزوین از پارک فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تاکستان و
    مرکز رشد آبیک، تحقیقات جهاد استان قزوین و غیره از حاضران نمایشگاه
    دانش‌بنیان در استانداری قزوین هستند.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین عنوان کرد: غایبان حایز شرایط نمایشگاه امروز می‌توانند با ارسال تقاضا و ارائه گواهینامه معتبر در نمایشگاه بعدی با حضور ریاست محترم جمهوری در این محل شرکت کنند.

    ملکی ادامه داد: امروز معاون اول رئیس جمهور میهمان قزوین هستند که علاوه بر دیدار با فعالان اقتصادی یکی از برنامه‌های ایشان بازدید از دستاوردهای دانش‌بنیان‌های استان قزوین است.

    این مسؤول یادآور شد: البته در نمایشگاه دانش‌بنیان که در استانداری قزوین برگزار شده یک سری شرکت‌ها هستند که مراحل شرکت دانش‌بنیانی را طی نکرده‌اند اما محصولاتشان در سطح دانش‌بنیان است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به مایع ادبلو اشاره کرد.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین اضافه کرد: مایع ادبلو موجب می‌شود تا آلایندگی گازوئیل را تا 97 درصد تصفیه و کاهش دهد و همینطور دستگاه تصفیه فاضلاب از دیگر توانمندی‌های بالقوه استان قزوین است که می‌تواند آب فاضلاب‌های کثیف را به آب آشامیدنی تبدیل کند.

    ملکی مطرح کرد: یکی از موارد تأکید ما نسبت به محصولاتی که جزو شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند این بود که صاحبان این محصولات به پارک و مراکز تخصصی دانش‌بنیان رجوع کرده و مجوز شرکت دانش‌بنیان خود را تهیه کنند تا بتوانید از حمایت‌های بیشتری بهره‌مند شوند.

    وی تأکید کرد: یکی از محصولاتی که در سالن استانداری قزوین به نمایش گذاشته شده قفل ضدسرقت بوده که محصول یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد واحد تاکستان است و به نظر می‌رسد که در صورت تجاری شدن و تولید انبوه این محصول بتواند بازارهای خوبی را در آمریکا و اروپا از آن خود کند؛ البته این محصول هنوز تأییدیه قطعی دانش‌بنیانی خود را نگرفته ولی در نوبت است و انتظار می‌رود که این محصول یکی از دستاوردهای استان قزوین باشد.

    مشاور استاندار قزوین تشریح کرد: از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان که در نمایشگاه دانش‌بنیان شرکت کرده‌اند، می‌توان به شرکت کیمیا بیژن اشاره کرد که ضایعات آلاینده و دور ریز پتروشیمی را تبدیل به حلال‌ها، سوخت، مواد شوینده، قیر و غیره می‌کند.

    ملکی اضافه کرد: شرکت‌هایی که در نمایشگاه دانش‌بنیان شرکت کرده‌اند(به ویژه شرکت‌هایی که تأییدهای دانش‌بنیان خود را دریافت کرده‌اند)، می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت قانونی که مصوب و ابلاغ شده است، بهره‌مند شوند.

    این مسؤول خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که تأییدهای دانش‌بنیان خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تسهیلات قرض‌الحسنه و تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات لیزینگ و فروش اقساطی محصولات خود و غیره را دریافت کنند.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین بیان کرد: از دیدگاه مالیاتی هم شرکت‌های دانش‌بنیان از امتیازات خوبی برخوردار هستند، این واحدها حدود 15 سال از معافیت صددرصدی می‌توانند استفاده کنند و سود و کارمزدهای پرداختی خود را می‌توانند به صندوق‌های مجاز حمایتی به حساب هزینه‌های مالیاتی بر اساس ماده 148 قانون مالیات‌های مستقیم در آن منظور می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت