سازمان میراث فرهنگی میزبان نمایشگاه هم‌نشینی خط و نگاره

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از آثار قطاعی ( کلاژ) هنرمند جوان غلامحسین فرخ نسب به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از ۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه در ساختمان شماره ۱ سازمان از ساعت ۹ تا ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان است.

سازمان میراث فرهنگی میزبان نمایشگاه هم‌نشینی خط و نگاره
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا ، هنرمند جوان کشورمان غلامحسین فرخ نسب مدت25 سال است که فعالیت هنری دارد و از سال 1380 در زمینه قطاعی (کلاژ ) فعالیت می‌کند وی که دارای لیسانس هنرهای سنتی گرایش نگارگری، دارای درجه 2 هنری و همچنین دارای مدرک فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان کشور در کتابت خطوط نستعلیق و ثلث است، در زمینه معرفی این رشته گفت: قطعه‌سازی یا قطاعی یکی از روش‌های مرسوم دوره قاجار بوده و به این دلیل به این نام خوانده می‌شد که زمانی که یک اثر هنری به هر دلیلی بر روی بوم و زمینه ای کار شده و نتیجه خوبی نداشت ، برای نجات آن اثر هنری آن بخش از اثر را جدا کرده و به زمینه یا بوم جدیدی منتقل می‌کردند به این کار قطعه سازی قطاعی و در زبان اروپایی کلاژ می‌گویند.

    آثار من در این نمایشگاه تلفیقی از چاپ دستی و سنتی یا قطعات خطی اصل (غیر تکراری) در کنار هم و تلفیق آنها با نقاشی و ایجاد یک اثر نو و جدید است، درواقع آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه برداشت اصلی من از آثار قطاعی قدیمی بوده به روشی جدید هستند.

    وی افزود: این نمایشگاه که به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی برپا شده است، چهارمین نمایشگاه از این مجموعه آثار شامل 25 تابلو به صورت چاپ دستی روی کاغذ دست ساز با رنگ‌آمیزی گیاهی و ترکیب آن روی زمینه فیبر یا ماکت است که در نهایت با اضافه کردن رنگهای سنتی ایرانی همچون فیروزه‌ای، شنگرف(قرمز) و سورمه ای زمینه نقاشی به آثار داده شده است.

    فرخ نسب تاکید کرد: در برخی آثار قطعه‌های چاپ دستی تکراری وجود دارد که خود این تکرار باز برداشتی از آثار مشابه در سایر رشته‌های هنرهای سنتی مثل پارچه، فرش یا گلیم است که در انها عنصر تکرار از جنبه‌های زیباشناختی اثر بوده است.

    وی ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی کشور برای فراهم‌سازی فرصت نمایشگاه تاکید کرد: در سال 1393 که به دعوت این معاونت، نمایشگاهی برگزار کردم بازخوردی بسیار مناسب و شایسته دریافت کردم و از نتایج آن نمایشگاه بسیار راضی بودم به همین دلیل این بار خود متقاضی برگزاری این نمایشگاه شدم زیرا که این فضاهای فرهنگی دولتی باعث می‌شود آثار هنری از نزدیک در یک فضای جدید دیده شوند و برخوردهای جدید پیش بیاید که تجربه‌ای مفید و خوب بوده و با من از نمایشگاه قبلی همراه است ، امیدوارم در این نمایشگاه هم همینطور باشد.

    این هنرمند جوان کشورمان در پایان گفت: من در این چهار زمینه از آثارم سعی دارم که هنرهای سنتی را از قالبهای قدیمی در آورده و در قالب‌های جدید ارائه بدهم تا با شکل زندگی امروزی مردم هماهنگی بیشتری داشته باشد.

    این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از13تا17 شهریورماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9تا 16 پذیرای علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت