در برخی نمایشگاه‌های خارجی انجام می‌شود؛

واگذاری فعالیت‌های نمایشگاهی سازمان میراث به شرکت‌های زیرمجموعه

عصر نمایشگاه- برپایی برخی از غرفه‌های ایران در نمایشگاه‌های خارجی به شرکت‌های زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی مانند سفرکارت ملی، کانون اتومبیلرانی و توسعه گردشگری واگذار شده است.

واگذاری فعالیت‌های نمایشگاهی سازمان میراث به شرکت‌های زیرمجموعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، در سال 2017 میلادی تعدادی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار می‌شود که بخش خصوصی با همکاری سازمان میراث فرهنگی می‌تواند در آنها شرکت کرده و غرفه داشته باشد از جمله نمایشگاه بین‌المللی گردشگری MATKA در فنلاند که از 21 تا 24 ژآنویه برگزار می‌شود و یا نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB که از 9 تا 13 مارچ در آلمان برگزار خواهد شد.

    نمایشگاه بین‌المللی گردشگری روسیه نیز از 14 تا 17 مارس 2017 در روسیه، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری COTTOM از 12 تا 14 آپریل در چین و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ATM از 4 تا 7 می در امارات برگزار می‌شود.

    برپایی غرفه ایران در نمایشگاه zuspa زوریخ که از دوم تا 11 مهر ماه در سوئیس برگزار خواهد شد نیز به یکی از شرکت‌های خصوصی سپرده شده تا غرفه پرسپولیس را در فضایی بیش از هزار متر مربع در این نمایشگاه برپا کند.

    اما در این میان، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری برپایی غرفه برخی از این نمایشگاه‌های خارجی را به عهده شرکت‌های زیر مجموعه خود گذاشته است.

    شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی، غرفه ایران را در نمایشگاه گردشگری vankantie beurs که از تاریخ 22 تا 26 دی 95 برابر با 11 تا 15 ژانویه سال 2017 میلادی در شهر اتریخت کشور هلند و غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی EMITT  که از تاریخ 26 تا 29 ژانویه 2017 در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود را برپا می کند.

    به همین منظور از دفاتر خدمات مسافرتی خواسته شده که در صورت تمایل برای شرکت در این نمایشگاه‌ها اقدام کنند. این واگذاری توسط معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی انجام شده است. این شرکت اعلام کرده که هزینه اجازه هر متر مربع غرفه در نمایشگاه هلند به همراه غرفه‌سازی و تجهیزات مربوطه در غرفه‌های یک طرفه دو میلیون تومان و در غرفه‌های دو طرفه دو میلیون و 500 هزار تومان بوده و غرفه ها در ابعاد6 در 9 متر مربعی قابل ارائه هستند.

    شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگریBIT میلان که از تاریخ 11 تا 13 فوریه 2017 برابر با 23 تا 25 بهمن ماه 95 در ایتالیا برگزار می‌شود به شرکت سفر کارت ملی به عنوان مجری برپایی غرفه گردشگری ایران در این نمایشگاه انتخاب شده است.

    این نمایشگاه در حالی به شرکت سفر کارت ملی واگذار شده که مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری خود با خبرنگاران اساس و ماهیت «سفر کارت ملی» را زیر سوال برد و گفت که موافق با این طرح نیست که پول به کارت افراد به نام هزینه سفر ریخته شود و افراد نیز آن پول را از کارت درآورده و برای سفر هزینه نکنند.

    شرکت توسعه گردشگری ایران نیز قرار است که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری سنگاپور را به نام ITB آسیا از 28 تا 30 مهر ماه در این کشور برگزار کند. آنطور که صالحی مدیر روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری به خبرنگار مهر گفت: غرفه ایران در این نمایشگاه تنها 54 متر مربع است چون مساحت کل نمایشگاه خیلی بزرگ نیست. 

    وی ادامه داد: اولین بار نیست که این شرکت چنین نمایشگاهی را برگزار می‌کند اما چند سالی روند برگزاری نمایشگاه خارجی توسط این شرکت متوقف شده بود. نمایشگاه سنگاپور مدلی از نمایشگاه ITB برلین است و همان افراد در سنگاپور این نمایشگاه را برگزار می‌کنند. فراخوان شرکت در این برنامه به دفاتر خدمات مسافرتی اعلام شده است منتها ظرفیت حضور ده تا 15 شرکت، فعال و تورگردان در غرفه ایران وجود دارد.

    کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران هم به نمایندگی از سازمان میراث فرهنگی در چهار نمایشگاه گردشگری خارجی حضور می‌یابد. این نمایشگاه‌ها شامل نمایشگاه گردشگری JATA ژاپن MESSE WIEN اتریش FITUR اسپانیا و TOP RESA فرانسه است.

    نمایشگاه ژاپن از دوم تا پنجم مهر ماه، نمایشگاه فرانسه از دوم تا چهارم مهر، نمایشگاه اسپانیا از اول تا چهارم بهمن ماه و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و تعطیلات سفر اتریش از 24 تا 27 دی ماه برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت