رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری زنجان :

حضور ۱۱ کشور در جشنواره غذاهای اکو قطعی شد

عصر نمایشگاه- رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: حضور ۱۱ کشور در دومین جشنواره غذاهای اکو در زنجان قطعی شده است.

حضور ۱۱ کشور در جشنواره غذاهای اکو قطعی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، ابوالفضل اجلی افزود: پس از پیگیری های انجام شده، سرانجام حضور 11 کشور از کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم در جشنواره غذاهای اکو قطعی شد.
    وی یادآورشد: این 11 کشور شامل تاجیکستان، بحرین، ترکیه، عراق، آذربایجان، سوریه، افغانستان، لبنان، چین، روسیه و ایران می شود.
    اجلی اظهار کرد: در مراسم بهره برداری از این جشنواره، دبیرکل سازمان اکور ' ابراهیم آکچا ' حضور پیدا می کند.
    نخستین دوره جشنواره غذاهای اکو، سال گذشته همزمان با دهمین دوره جشنواره آش در زنجان برگزار شد که در آن آشپزهایی از پنج کشور تاجیکستان، ایران، چین، ترکیه و آذربایجان حضور داشتند.
    رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه دومین جشنواره غذای کشورهای اکو از پنج تا هشت مهر برگزار می شود، گفت: برای برگزاری این جشنواره سه کریدور اصلی نمایشگاه بین المللی کاسپین پیش بینی شده است.
    وی خاطرنشان کرد: در کنار این جشنواره، جشنواره جغور بغور نیز از چهارم تا هشتم مهر در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار می شود.
    اجلی به حضور افغانستان با 2 تیم در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: در جشنواره اکو برای هر کشور 2 غرفه پیش بینی شده است اما در مجموعه 40 غرفه فعالیت خواهند کرد.
    رئیس گروه مراکز و خدمات گردشگری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جشنواره جغور بغور نیز آشپزهای زنجانی در قالب پنج غرفه به پخت، عرضه و رقابت می پردازند.
    وی اضافه کرد: در جشنواره جغور بغور غرفه هایی برای پخت آش و صرف چای پیش بینی شده است.
    سال گذشته نخستین جشنواره استانی جغور بغور در محل کارخانه کبریت با حضور پنج تیم برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت