مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد

دومین جشنواره بین المللی غذای «اکو- جاده ابریشم» به میزبانی زنجان برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری دومین جشنواره بین المللی غذای «اکو- جاده ابریشم» به میزبانی زنجان و با حضور ۱۴ کشور از(۵ تا ۸ مهر) در نمایشگاه بین اللملی کاسپین زنجان خبر داد.

دومین جشنواره بین المللی غذای «اکو- جاده ابریشم» به میزبانی زنجان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین جشنواره اکو همزمان با جشنواره آش در سال 94 برگزار شد که با استقبال خوب کشورهای مختلف روبه رو بود.

    وی با اشاره به اینکه به واسطه حجم استقبال و جذابیت موضوع دومین دوره این جشنواره به صورت مستقل از دور اول برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پس از اطلاع رسانی و رایزنی های انجام شده 14 کشور آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کردند.

    این مقام مسوول با یادآوری اینکه 38 درصد هزینه های یک سفر مربوط به هزینه های غذاست، ادامه داد: به همین منظور این مولفه در گردشگری مالی موثر است.

    به گفته رحمتی افزود: در دنیا مناطقی هستند که با برنامه ریزی و مداومت در اجرای برخی برنامه ها تبدیل به قطب جاذبه در حوزه غذا شده اند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به پیشینیه تاریخی زنجان در طبخ غذاهای ویژه و مورد پسند با ذائقه های مختلف اشاره کرد و گفت: کیفیت غذای زنجان منحصر به فرد است.

    وی به مساله جاده ابریشم و پتانسیلی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و افزود: کشورهای در مسیر این جاده و در راس آنها چین این پتانسلی را برای احیاء اقتصاد در حوزه فرهنگی در دستور کار خود قرار داده اند.

    این مقام مسوول با بیان اینکه جاده ابریشم از چین آغاز و به ونیز ختم می شود، ادامه داد: ایران هم یکی از کشورهای در مسیر این جاده محسوب می شود که در این جشنواره تلاش می شود از این ظرفیت برای احیاء گردشگری استفاده کند.

    به گفته رحمتی این جشنواره با حضور 2 گروه از جمهوری آذربایجان، 2 گروه از چین، 2 گروه از افغانستان، یمن، پاکستان، قزاقستان، بحرین، سوریه، عراق، تاجیکستان، ترکیه، روسیه، لبنان و ایران برگزار می شود.

    وی با بیان اینکه در اولین روز از این جشنواره که (5 مهر) آغاز می شود سفیر و همسرسفیر بلغارستان به طبخ شیرینی محلی خود می پردازند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره سفرای کشورهای بلغارستان، فیلیپین، اندونزی، چین، پاکستان و تاجیکستان شرکت می کنند.

    رحمتی با بیان اینکه 40 غرفه برای ارائه و طبخ غذای این 14 کشور در نظر گرفته شده است، ادامه داد: 9 غرفه مرتبط با صنایع دستی از استان های گیلان، همدان و آذربایجان شرقی هم در نظر گرفته شده است.

    این مقام مسوول اضافه کرد: کشورهای شرکت کننده در این جشنواره جاذبه های خود را با نصب تصاویری به نمایش می گذارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت