مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی :

پنجمین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در مشهد آغاز می شود

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری پنجمین رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری ویژه منطقه چهار کشور در مشهد خبر داد.

پنجمین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در مشهد آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، محمد حسین زارع صفت مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی امروز در جمع اصحاب رسانه گفت:جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری یکی از رویدادهایی است که سازمان میراث فرهنگی کشور تنظیم کرده تا به صورت منطقه ای انجام شود.

    وی با اشاره به اینکه استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان در منطقه چهار کشور هستند، افزود:در این جشنواره با وجود اینکه ایران به لحاظ تنوع اقلیمی در موضوع غذا کشوری دارای پیشینه است مبادرت به ارائه ظرفیت های غذایی شامل نوشیدنیها، دسرها و غذاهای محلی خواهد شد.

    زارع صفت با بیان اینکه عذا و سفره ایرانی در کنار مکاتب رومی و چینی در دنیا مطرح است و به عنوان جاذبه گردشگری می طلبد که برنامه ریزی داشته باشیم، اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع سفره و غذا در صنعت گردشگری این جشنواره در کشور به صورت 8 منطقه طراحی شده تا استانها ظرفیت های غذایی خودشان را ارائه دهند.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:این جشنواره در دو بخش عمومی و اختصاصی توسط هیئت داوران و مردم ارزیابی خواهد شد و این جشنواره با توجه به اینکه مشهد قطب زیارتی کشور است با موضوع آئین های مذهبی و ارتباط آئین های مذهبی با سفره ایرانی برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان بتوانند جلوه های سفره های نذری خود را به نمایش بگذارند.

    وی بیان داشت:در کنار این جشنواره بحث صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی هم برقرار خواهد شد و استانها در این نمایشگاه ظورف مرتبط با پخت غذا را ارائه خواهند کرد ضمن اینکه آموزش پخت غذا همزمان برای آشپزهای مراکز اقامتی برگزار خواهد شد.

    زارع صفت 5 تا 7 آبان را زمان برگزار این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد:در این جشنواره 70 غرفه پیش بینی شده که این غرفه ها به مراکز استانها، رستورانها، آشپزخانه ها، کترینگ ها و با توجه به ظرفیت، توان و پیشینه آنها واگذار خواهد شد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه موضوع غذا در مشهد یکی از حوزه های گردشگری است، گفت:در کنار این مراسم و با توجه به اینکه این رویداد با تاکید بر سفره های نذری است برنامه ریزی کردیم تا پیرغلامان سفره های نذری شهرستانهای استان در قالب تور زیارتی به مشهد سفر کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت