معاون میراث فرهنگی استان فارس:

جشنواره سفره‌های ایرانی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از برگزاری جشنواره سفره‌های ایرانی به میزبانی شیراز خبر داد.

جشنواره سفره‌های ایرانی به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، موید محسن‌نژاد ، از برگزاری جشنواره سفره‌های ایرانی به میزبانی شیراز خبر داد و اظهار داشت: این برنامه 25 تا 27 آذرماه با مشارکت استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان در 8 منطقه کشور برگزار می‌شود که استان فارس منطقه هفتم این جشنواره است.

    وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره در 8 منطقه در سطح ملی با هم رقابت می‌کنند، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ‌ها و آداب و رسوم هر استان است و در کنار آن برخی صنایع دستی که در پخت غذا استفاده می‌شود، نیز معرفی می‌شود.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه این جشنواره در باغ ملی شیراز با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اجرا می‌شود، افزود: از دیگر اهداف این جشنواره معرفی خوراک‌های سنتی به رستوران‌های سنتی و مدرن در سطح شهر شیراز و دیگر شهرها است تا از این طریق تجاری‌سازی خوراک‌های سنتی نیز آغاز شود.

    محسن‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از این خوراک‌ها از نظر تولید و مواد اولیه کم‌هزینه‌تر از غذاهای معمول هستند، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر احیا خوراک‌های سنتی برای مردم هم به صرفه‌تر و سالم‌تر است.

    وی با بیان اینکه محدودیتی برای شرکت در این جشنواره وجود ندارد، تصریح کرد: کسانی که سال گذشته در جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس شرکت کردند و دیگر کسانی که توانمندی ارائه خوراک‌های سنتی را دارند، می‌توانند برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به اینکه در این جشنواره امکان فروش خوراک‌ها نیز وجود دارد، بیان کرد: این امر می‌تواند انگیزه بیشتری برای شرکت در این جشنواره باشد.

    محسن‌نژاد در پاسخ به این سئوال که آیا برگزاری نمایشگاه تخصصی گردشگری ملغی شده است، گفت: تاریخ برگزاری نمایشگاه تخصصی گردشگری به دو دلیل به تعویق افتاده است و در نخستین فرصت این نمایشگاه در شیراز برگزار می‌شود.

    وی در تشریح دلایل به تاخیر افتادن نمایشگاه تخصصی گردشگری بیان کرد: نمایشگاه گردشگری باید همزمان با جشنواره خوراک‌های سنتی و تورهای بین‌المللی گردشگری باشد اما به دلیل فاصله‌ای که بین جشنواره خوراک و نمایشگاه گردشگری بود امکان تاثیر منفی بر هر دو رویداد وجود داشت، به همین دلیل به تاریخ دیگر موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت