غرفه سازی در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی

عصر نمایشگاه- به طور کلی غرفه نمایشگاهی یکی از مولفه های مهم طرح جامع حضور نمایشگاهی شرکت ها به شمار می آید، ترکیب غرفه و طراحی ساختمان آن نقش بسیار تعیین کننده ای در جذب مخاطبان، نمایش اعتبار و برآوردن اهداف کارکردی غرفه دارد.

غرفه سازی در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از طرح امروز ، به طور کلی غرفه نمایشگاهی یکی از مولفه های مهم طرح جامع حضور نمایشگاهی شرکت ها به شمار می آید، ترکیب غرفه و طراحی ساختمان آن نقش بسیار تعیین کننده ای در جذب مخاطبان، نمایش اعتبار و برآوردن اهداف کارکردی غرفه دارد. اما از آنجا که غرفه سازی خود زیر مجموعه ای از معماری و طراحی داخلی به شمار می آید، غرفه سازی هر شرکت در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

    بدین ترتیب غرفه نمایشگاهی به عنوان مهم ترین شاخص توانمندی شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی در نگاه نخست به چشم بازدیدکننده می آید. ناگفته نماند این نمایشگاهی است که غرفه سازی از جمله زمینه های موضوعی نمایشگاه است بنابراین برخی غرفه سازها به عنوان غرفه دار در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی شرکت می کنند.

    اگر بپذیریم که غرفه سازی یک تخصص و زیر مجموعه ای حرفه ای از دکوراسیون داخلی است ناگزیر باید بپذیریم که هر شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هم لزوما غرفه ساز نیست، چه بسا اقدام به غرفه سازی برای آن شرکت مستلزم صرف هزینه بیشتر و نتیجه معکوس بشود. بهترین راه حل برای شرکت هایی که خود غرفه ساز نیستند اینست که  با بهره گیری از دانش تخصصی و درک زیبایی شناختی به بررسی سطح توانمندی و کارنامه شرکت های غرفه ساز اقدام کنند و به فراخور توان اقتصادی و استراتژی نمایشگاهی خود یک غرفه ساز مناسب را برگزینند.

    یکی از حالت های ایده آل این است که شرکتی پیدا بشود که به جز غرفه سازی در حوزه های مختلف دکوراسیون نیز فعال باشد و از کارنامه و تجربه خوبی هم برخوردار باشد، به عنوان نمونه طرح امروز که به عنوان یک شرکت غرفه ساز شاخص در تمام زمینه های دکوراسیون داخلی نیز فعال است.

    اما یکی از عناوین اصلی این نمایشگاه مفهوم «خانه مدرن» یا «خانه هوشمند» است. خانه هوشمند مفهومی است مبتنی بر امکانات و قابلیت های مدیریت الکترونیک یک خانه، بدین ترتیب که ساکنان خانه می توانند برنامه های دلخواه خود را برای تنظیم امکانات محل سکونت خود تعریف کنند و تمام تجهیزات را از به وسیله یک ابزار ارتباطی همچون تلفن همراه یا تبلیت و یا برد الکترونیکی مدیریت کنند.

    هدف از هوشمند سازی خانه افزایش رفاه ساکنان، امکان کنترل و مدیریت اجزا و بخش های مختلف و دستیابی به کارایی دلخواه لوازم و تجهیزات، افزایش ضریب امنیت، بهره وری انرژی و ...است. معمولا هر خانه هوشمند شامل موارد زیر است:

    * مدیریت و تنظیم دما
    * مدیریت و تنظیم روشنایی
    * پرده‌های برقی و سایر تجهیزات موتوری
    * سیستم مدیریت مصرف انرژی
    * سیستم امنیتی
    * سیستم صوتی (با پوشش کامل منزل)
    * سیستم صوتی تصویری
    * تجهیزات ارتباطی بین کاربران و سیستم Interface

    مفهوم خانه هوشمند یا مدرن زمانی محقق می شود که تمام این امکانات و قابلیت ها تحت کنترل یک سیستم مرکزی دربیاید و از طریق یک وسیله ارتباطی میان کاربر و سیستم (Interface) مثل تلفن همراه، تبلیت یا برد الکترونیک مدیریت بشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت