اخبار کوتاه فرهنگی استان اصفهان

نمایشگاه هنری مشترک ایران و اتریش در اصفهان برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه "این سو و آن سو" کاری مشترک از هنرمندان ایران و اتریش از سوی موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این موزه برپا شد.

نمایشگاه هنری مشترک ایران و اتریش در اصفهان برپا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به‌نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، برپایی این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اصفهان در واقع نخستین نمایش آثار هنرمندان ایرانی و اتریشی در کنار یکدیگر به شمار می‌رود.

با این اتفاق آثار 17 هنرمند اتریشی شامل پیتر آسمن، مارکوس آنتون هوبر، اریک اشپیندلر، ایزا اشتاین، آندریاس اشتروهامر، هربرت اگر، توماس انزنهوفر، ژورف باور، کریستین باور، ژوزف رامازندر، ولفگانگ رایتر، مارکوس ریب، اکارت سونلایتنر، والتر کاینز، ماریون کیلیانوویچ، اوروسلا گوتمان و مریا مئوسبرگر-شافر و 15 هنرمند ایرانی به نام‌های رضا آرامش، غزاله آورزمانی، علا ابتکار، مجتبی امینی، سعید انصافی، سهند حسامیان، فرناز ربیعی جاه، طرلان رفیعی، یاشار صمیمی مفخم، گلناز طاهری، سمیرا علیخانزاده، مزدک عیاری، بهناز قاسمی، فرح مهدوی و نرگس هاشمی در کنار هم به نمایش در آمد.

یاشار صمیمی مفخم، برنامه‌گزار ایرانی این برنامه در نشست تخصصی آن گفت: ایده اولیه این نمایشگاه، سه سال پیش با سفر پیتر آسمن به ایران و بر اساس خط فکری نان و نمک شروع شد، پیتر آسمن قصد داشت تا با برنامه‌گزاران ایرانی آشنا شود و یکی از دوستان مشترک ما سبب این آشنایی شد.

این هنرمند جوان هنرهای تجسمی ادامه داد: خطر فکری و شیوه انتخاب هنرمندان بر اساس تفکرات پروژه نان و نمک و نظر پیتر آسمن مشخص شد. نان و نمک بر اساس یک مفهوم قدیمی ایرانی که بسیاری از فرهنگ‌های دیگر هم مشاهده می‌شود، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در واقع نان و نمک، کمترین چیزی است که ما به میهمان خود تعارف می‌کنیم تا دوستی پایداری بوجود آید؛ نوعی دوستی که قرار نیست به سادگی شکسته شود و در واقع، پیوند نان و نمک ناگسستنی پیوندی است که در فرهنگ ما وجود دارد.

صمیمی مفخم در خصوص انگیزه برگزاری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر اصفهان گفت: ابتدا دوست داشتیم نخستین رونمایی مشترک آثار در موزه هنرهای معاصر اصفهان صورت بگیرد که این موزه به دلیل شرایط و تفکر حاکم برآن بهترین گزینه بود.

وی ادامه داد: در فضای کنونی مدیریت موزه، توجه به اشاعه فرهنگ قالب است و در موزه هنرهای معاصر اصفهان دید خوبی در توسعه فرهنگ وجود دارد، در صورتی که در گالری‌های خصوصی هدف منافع مالی است.

این هنرمند مطرح تصریح کرد: اولین بار سند دوستی ایران و اتریش در دوران صفویه و در اصفهان امضا شد و این تجدید میثاق فرهنگی مجدد و بعد از سال‌ها در موزه هنرهای معاصر اصفهان اتفاق افتاد.

اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار دولتی به امامزاده آقاعلی‌عباس(ع) بادرود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هیئت دولت اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال برای توسعه و عمران  امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود به این امامزاده واجب التعظیم اختصاص داد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: در جلسه هیئت دولت که روز چهارشنبه مصادف با 15 دی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال برای امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود به تصویب رسید.

وی در ادامه افزود: براساس این مصوبه این اعتبار برای بازسازی و ایمن ‌سازی زائرسراها و سایر بخش‌های آستان مقدس امامزاده آقاعلی‌عباس(ع) بادرود به تصویب رسیده است.

بیان انواع ساختار فیلمنامه فیلم کوتاه در دوره " از ایده تا فیلم"

نخستین دوره نشست‌های تحلیل و آموزشی فنون فیلمنامه نویسی اصفهان با عنوان "از ایده تا فیلم" از سوی دفتر تخصصی سینما در حال برگزاری است.

این دوره آموزشی با همکاری مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی از 9 دی ماه تا 20 اسفندماه برگزار می‌شود.

با توجه به این که فیلمنامه پایه و اساس تولید فیلم به حساب می‌آید و از سویی همین مسئله به عنوان یکی از کمبودها و آسیب‌های جدی در سینمای ایران به شمار می‌رود، نخستین دوره نشست‌های تحلیلی آموزشی فنون فیلم نامه نویسی اصفهان با عنوان "از ایده تا فیلم" از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی برنامه‌ریزی شده است.

دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از همان ابتدا قرار بود فعالیت اصلی خود را بر حوزه بانک ایده، طرح و فیلم نامه متمرکز کند، لذا در همین راستا به برگزاری نخستین دوره نشست‌های تحلیلی آموزشی فنون فیلم نامه نویسی اقدام کرده است.

حضور شاخص‌ترین اساتید حوزه فیلم نامه نویسی سینمای ایران، ارائه یک فیلم نامه کوتاه با "موضوع آزاد" به دفتر تخصصی سینما از سوی شرکت کنندگان و اعطای گواهی شرکت در دوره آموزشی از جمله مزایای این دوره است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت