مدیرعامل انتشارات عروج:

نمایشگاه کتاب تهران در اقتصاد نشر موثر است

عصر نمایشگاه- مدیرعامل انتشارات عروج وابسته به دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی(ره) گفت: حضور گسترده ناشران و اقشار مختلف مردم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حاکی از اثرگذاری این رویداد در اقتصاد نشر کشور است.

نمایشگاه کتاب تهران در اقتصاد نشر موثر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حمید غفاری افزود: حضور مردم برای بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بویژه در سال گذشته نشان دهنده علاقه آنها به مقوله کتاب و کتابخوانی است و باید امسال نیز در سی امین دوره برگزاری این نمایشگاه، حضور مردم پررنگ تر باشد.
    وی با بیان اینکه علاوه بر ناشران داخلی، ناشران خارجی نیز مشتاق هستند در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یابند، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران مهمترین رویداد فرهنگی کشور است و در واقع ناشران خارجی این نمایشگاه را محل مناسبی برای عرضه محصولات و اطلاع رسانی فرهنگ کشور خود می دانند.
    غفاری با بیان اینکه دستاوردهای نمایشگاه بین الملی کتاب تهران طی چند سال اخیر مطلوب بوده، ادامه داد: اما نباید تمامی افکار و تمرکزها به سمت برگزاری این نمایشگاه برود، بهتر است سیستم توزیع عادلانه کتاب در سراسر کشور ساماندهی شود.
    وی توضیح داد: اکنون تهران مرکز تولید اکثر کتابها شده و در برخی شهرها و نقاط دیگر مردم دسترسی راحت تری به خرید کتاب ندارند و مشکل توزیع وجود دارد.
    مدیرعامل موسسه عروج افزود: باید برای کتابفروشی ها تسهیلاتی قائل شد و یا از طریق سیستم ارتباطی نوین، مردم را در فضای مجازی با کتاب آشنا کرد.
    به گفته غفاری، باید امکانات و تجهیزاتی فراهم شود تا مردم در فضای مجازی بتوانند با ناشران تماس داشته و کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنند.
    وی افزود: بیشترین فروش انواع کتاب ها در حوزه های مختلف در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام می شود و مردم در طول برگزاری نمایشگاه، توجه بیشتری به مقوله کتاب دارند و بهتر است بسترهایی فراهم شود تا کتاب در سبد خانوار قرار گیرد و محدود به زمان مشخصی نباشد.
    این ناشر تصریح کرد: اکنون مردم بیشتر از کتاب هایی که روان بوده و دارای ساده نویسی هستند، استقبال می کنند و این کتابها مربوط به تاریخ و خاطرات شخصیت ها است.
    غفاری گفت: خاطرات شخصیت ها مورد توجه فرهنگ عمومی بوده و با توجه به اینکه رویکرد مشخصی داشته، خوب به فروش می رسند و در نمایشگاه کتاب نیز مورد توجه قرار می گیرند.
    وی با اشاره به حضور موسسه عروج وابسته به دفتر نشر و تنظیم آثار امام خمینی (ره) در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این موسسه 50 عنوان کتاب چاپ اول درباره فقه، احکام، تاریخ و خاطرات شخصیت ها در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می دهد.
    سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت