مهم ترین قالیچه ها را در کاخ گلستان ببینید

کاخ گلستان مرکز زیباترین قالی و قالیچه است

عصر نمایشگاه- سید احمد محیط طباطبایی روز سه شنبه در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه قالی های مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در چادرخانه این مجموعه افزود: مشهورترین هنر ملی ایران در سطح جهان قالی و قالی بافی است.

کاخ گلستان مرکز زیباترین قالی و قالیچه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تیترشهر, سید احمد محیط طباطبایی گفت:این هنر معروف فرهنگ و جهان بینی ساکنان این بخش از جهان باستان است که با ورود عشایر گله دار به ایران و شیوه خاصی از زندگی در این سرزمین آغاز شد و تا 110 سال پیش ادامه داشت.
    محیط طباطبایی گفت: مهمترین دستاورد یا نتیجه گله داری از عصر مادها تا دوران قاجار در ایران لبنات یا گوشت نبود، بلکه قالی و گلیم و یا جاجیم و پدیده فرش دستاوردی بود که به نسبت هر منطقه ای ظرافت هنر و تکنیک را به ارمغان می آورد.
    وی ادامه داد: در قرن های اخیر از دوران صفویه به بعد قالیچه های مختلف به سفارش غربی ها و اروپایی ها در ایران بافته شد.
    رییس ایکوم تاکید کرد: کاخ گلستان مرکز تحولات هنری قرن نوزده میلادی و وارث گنجینه ای از آثار حکام قبلی ایران تا عصر صفوی است و بی نظیر بودن قالیچه های کاخ گلستان باعث شد که در عصر پهلوی دوم، زمینه ایجاد تنها موزه تخصصی قالی چه در جهان با افتتاح موزه فرش در سال 1356 به وجود آید که اکثر آثارش متعلق به کاخ گلستان است.

    * فرش دستاورد اندیشه وهنر مردم فلات ایران ‌
    مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان نیز در این افتتاحیه گفت: فرش یا قالی هنر کهن هویت ملی و دستاورد شگفت اندیشه و هنر مردم فلات ایران است که به عنوان شناسنامه ملت ما ارزش های آن از مرزهای جغرافیایی گذشته است .
    مسعود نصرتی تصریح کرد: کاخ گلستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار تعدادی از قالی های زیبا و نفیس خود را در معرض نمایش همگان می گذارد که هنر ملی ایران بار دیگر در مقابل چشم جهانیان بدرخشد .
    نمایشگاه قالیچه های کاخ گلستان به مناسبت 28 اردیبهشت روز جهانی موزه با همت مجموعه از کارشناسان موزه میراث فرهنگی با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری
    سید محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران در چادرخانه مجموعه جهانی کاخ گلستان گشایش یافت.
    در کنار افتتاح این مجموعه نمایشگاه هایی با موضوع عکس های ناصرالدین شاه قاجار و مقرع نویسی های عصر معاصر در این پایگاه جهانی افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت