رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران؛

جزئیات برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در تهران

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تخفیف ۵ تا ۱۵ درصدی کالا در نمایشگاه‌های بهاره گفت: مقرر شد در تمام استان تهران ۲۰ نمایشگاه بهاره برگزار شود که از این تعداد ۵ نمایشگاه در شهر تهران برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, یدالله صادقی در مورد برگزاری نمایشگا‌ه‌های بهاره گفت: قرار است امسال در مجموع 20 نمایشگاه بهاره در تهران و شهرستان‌های استان تهران برگزار شود.

    * برگزاری 20 نمایشگاه بهاره در استان تهران

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: از این تعداد مقرر شده 5 نمایشگاه در تهران بزرگ و 15 نمایشگاه در شهرستان‌های استان تهران برگزار شود.

    وی با بیان اینکه الزامی در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان‌های استان تهران وجود ندارد، گفت: اختیار برگزاری این نمایشگاه‌ها به فرماندار، سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف هر شهرستان داده شده و چنانچه شرایط برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در شهرستان‌های استان تهران وجود نداشته باشند، ممکن است براساس تشخیص، این نمایشگاه‌ها برپا نشوند.

    * اجازه برگزاری نمایشگاه‌های غیرمجاز داده نمی‌شود

    صادقی در پاسخ به این سوال که آیا تمهیداتی برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های غیرمجاز انجام شده است، گفت: با هماهنگی که از طریق استانداری با نهادهای مختلف صورت گرفته از برگزاری نمایشگاه‌ها دیگر به غیر از این 20 نمایشگاه در استان تهران جلوگیری خواهد شد.

    وی افزود: براساس هماهنگی با استاندار تهران و دستگاه‌های ذیربط اگر در جایی بدون مجوز نمایشگاهی برپا شود، حتما از فعالیت آن جلوگیری می‌شود.

    * دلایل مخالفت اصناف با برگزاری نمایشگاه‌ها بهاره

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه اصناف به دلیل وضعیت نه چندان خوب بازار تمایلی به برگزاری نمایشگاه بهاره ندارند، گفت: آنها معتقدند که با وجود شبکه‌های رسمی و فروش‌های فوق‌العاده واحدهای عرضه و تخفیف‌هایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی اعمال می‌‌کنند و همچنین با توجه به گستردگی سازمان میادین میوه و تره‌بار، دیگر نیازی به برپایی چنین نمایشگاه‌هایی آن هم نزدیک نوروز که فصل فروش است، وجود ندارد.

    صادقی با تأکید بر اینکه اظهارات اصناف درست است، گفت: انتظاراتی از برگزاری نمایشگاه‌ها در ذهن مردم شکل گرفته و با توجه به استقبال جامعه از این نمایشگاه‌ها، ما هم باید با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها بخشی از خواسته‌ مردم را مرتفع کنیم.

    وی افزود: در کل با جمع‌بندی که با استانداری تهران، اتاق اصناف تهران و فرمانداری انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که 5 نمایشگاه در شهر تهران برگزار شود.

    وی افزود: البته در سال‌های قبل تعداد نمایشگاه‌های غیرمجاز در تهران به 20 الی 24 مورد می‌رسید، اما امسال تصمیم و عزم بر این است که به جز این 5 نمایشگاه اجازه فعالیت به هیچ نمایشگاه دیگری داده نشود.

    * شهرداری نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌کند

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: بنابراین هماهنگی‌ها با شهرداری انجام شده و شهرداری این سیاست را مورد تایید قرار داده است که اجازه برگزاری نمایشگاه را نخواهد داد.

    وی افزود: با نیروی انتظامی هم صحبت شده که با برگزاری نمایشگاه‌های غیر مجاز برخورد کند.

    صادقی اظهار داشت: بنابراین در صورتی که هر گونه ناهماهنگی در روند برگزاری نمایشگاه‌ها و سیاست برگزاری آن ایجاد شود، فرمانداری به موضوع مداخله کرده و مانع فعالیت نمایشگاه‌های غیرمجاز خواهد شد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مورد زمان‌برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده، اما احتمالا این نمایشگاه‌ها به مدت 10 روز و از 9 اسفند تا 19 اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

    وی بیان داشت: از 5 نمایشگاهی که قرار است در استان تهران برگزار شد، مکان 4 نمایشگاه قطعی شده است.

    * محل برگزاری نمایشگاه‌های تهران

    صادقی گفت: یک نمایشگاه در مصلای تهران، نمایشگاه دیگر در غرب تهران و در پارک ارم، نمایشگاهی هم در شرق تهران حکیمیه (مجتمع شرکت پشتیبانی امور دام) و نمایشگاه چهارم در جنوب غربی تهران (بوستان ولایت) برگزار می‌شود.

    وی  با بیان اینکه نمایشگاه پنجم در صورت توافق شهرداری و اتاق اصناف تهران در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود، بیان داشت: اگر این توافق حاصل نشود، نمایشگاه در مکان دیگری برگزار می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در رابطه با چگونگی نظارت بر کیفیت اجناس عرضه شده در این نمایشگاه‌ها گفت: اجناسی که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود، بر حسب سلایق و بودجه‌های مختلف عرضه می‌شود، اما اجازه نمی‌دهیم کسی پول بیشتری بابت کیفیت کمتر دریافت کند.

    وی با بیان اینکه کیفیت اجناس عرضه شده توسط اتحادیه‌های مربوطه رصد می‌شود، افزود: کیفیت و قیمت در پوشاک بسیار متنوع است و اجناس در این بخش با درجات مختلف از نظر جنس و کیفیت عرضه می‌‌شود.

    * تخفیف 5 تا 10 درصدی در نمایشگاه‌های بهاره

    صادقی در پاسخ به این سوال که اجناس با چند درصد تخفیف در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شوند، گفت: پوشاک، کیف و کفش با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود، اما در مورد مواد غذایی (اقلام سوپری) از جمله لبنیات نمی‌توان چنین تخفیفی را اعمال کرد و حداکثر تخفیف بین 5 تا 10 درصد خواهد بود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: برنج، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز هم معمولا به قیمت تمام شده برای شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی عرضه می‌شود .

    * عرضه کالای ایرانی در نمایشگاه‌های بهاره

    وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های بهاره تاکید بر این است که کالای ایرانی عرضه شود، گفت: در صورتی کالایی خارجی عرضه می‌شود که تولید داخل نداشته باشد.

    صادقی با بیان اینکه در مورد لوازم خانگی و پوشاک تاکید بر عرضه تولید داخلی است،  بیان داشت: اما کالا‌هایی مثل برنج  که بخشی از نیاز داخلی آن از محل واردات تامین می‌شود، در این نمایشگاه هم خارجی و هم داخلی آن عرضه می‌‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که نحو واگذاری غرف این نمایشگاه به متقاضیان چگونه است، گفت: واگذاری غرفه‌ها توسط اتحادیه صنفی انجام می‌شود. واگذاری غرف به اتحادیه‌های تولیدی و توزیع سپرده می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: برای نظارت بر نحوه واگذاری غرف ، کمیته نظارت مشترکی تشکیل شده تا با رصد واگذاری‌ها غرف صرفا به متقاضیان تولید‌کننده واگذار شود.

    وی افزود: بنابراین کمیته‌ای تشکیل شده تا تولید‌کنندگان صنفی یا غیرصنفی نتوانند غرفه را به غیر واگذر کنند، اما به هر حال ممکن است این غرف به اشخاص دیگری در قالب کارگر واگذار شود.

    صادقی گفت: هنوز تعداد غرف در این 5 نمایشگاه مشخص نشده است و باید با توجه به فضای در اختیار و در نظر گرفتن جمیع تمهیدات و مسائل تعداد این غرف مشخص شود، تا حداکثر رفاه و ایمنی برای مراجعه کنندگان فراهم شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در نمایشگاه‌های بهاره کالاهایی از جمله قند و شکر، روغن نباتی ، مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ، تخم مرغ، مرغ و سایر اقلام مانند آجیل و تنقلات، پوشاک، کیف و کفش عرضه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت