رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت:

۲۰ نمایشگاه‌ بهاره در استان تهران برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد ۲۰ نمایشگاه بهاره در استان تهران برپا و در آن کالای مورد نیاز مردم با ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

۲۰ نمایشگاه‌ بهاره در استان تهران برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, یدالله صادقی گفت: از این تعداد مقرر شده 5 نمایشگاه در تهران بزرگ و 15 نمایشگاه در شهرستان‌های استان تهران برگزار شود.
    رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه اصناف به دلیل وضعیت نه چندان خوب بازار تمایلی به برگزاری نمایشگاه بهاره ندارند، گفت: آنها معتقدند که با وجود شبکه‌های رسمی و فروش‌های فوق‌العاده واحدهای عرضه و تخفیف‌هایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های مجازی و اینترنتی اعمال می‌‌کنند و همچنین با توجه به گستردگی سازمان میادین میوه و تره‌بار، دیگر نیازی به برپایی چنین نمایشگاه‌هایی آن هم نزدیک نوروز که فصل فروش است، وجود ندارد.
    صادقی با تأکید بر اینکه اظهارات اصناف درست است، گفت: انتظاراتی از برگزاری نمایشگاه‌ها در ذهن مردم شکل گرفته و با توجه به استقبال جامعه از این نمایشگاه‌ها، ما هم باید با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها بخشی از خواسته‌ مردم را مرتفع کنیم.
    وی افزود: در کل با جمع‌بندی که با استانداری تهران، اتاق اصناف تهران و فرمانداری انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که 5 نمایشگاه در شهر تهران برگزار شود.
    وی افزود: البته در سال‌های قبل تعداد نمایشگاه‌های غیرمجاز در تهران به 20 الی 24 مورد می‌رسید، اما امسال تصمیم و عزم بر این است که به جز این 5 نمایشگاه اجازه فعالیت به هیچ نمایشگاه دیگری داده نشود.
    رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مورد زمان‌برگزاری نمایشگاه‌های بهاره گفت: هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده، اما احتمالا این نمایشگاه‌ها به مدت 10 روز و از 9 اسفند تا 19 اسفندماه امسال برگزار می‌شود.
    وی بیان داشت: از 5 نمایشگاهی که قرار است در استان تهران برگزار شد، مکان 4 نمایشگاه قطعی شده است.
    صادقی گفت: یک نمایشگاه در مصلای تهران، نمایشگاه دیگر در غرب تهران و در پارک ارم، نمایشگاهی هم در شرق تهران حکیمیه (مجتمع شرکت پشتیبانی امور دام) و نمایشگاه چهارم در جنوب غربی تهران (بوستان ولایت) برگزار می‌شود.
    وی با بیان اینکه نمایشگاه پنجم در صورت توافق شهرداری و اتاق اصناف تهران در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود، بیان داشت: اگر این توافق حاصل نشود، نمایشگاه در مکان دیگری برگزار می‌شود.
    رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در رابطه با چگونگی نظارت بر کیفیت اجناس عرضه شده در این نمایشگاه‌ها گفت: اجناسی که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود، بر حسب سلایق و بودجه‌های مختلف عرضه می‌شود، اما اجازه نمی‌دهیم کسی پول بیشتری بابت کیفیت کمتر دریافت کند.
    وی با بیان اینکه کیفیت اجناس عرضه شده توسط اتحادیه‌های مربوطه رصد می‌شود، افزود: کیفیت و قیمت در پوشاک بسیار متنوع است و اجناس در این بخش با درجات مختلف از نظر جنس و کیفیت عرضه می‌‌شود.
    صادقی در پاسخ به این سؤال که اجناس با چند درصد تخفیف در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شوند، گفت: پوشاک، کیف و کفش با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود، اما در مورد مواد غذایی (اقلام سوپری) از جمله لبنیات نمی‌توان چنین تخفیفی را اعمال کرد و حداکثر تخفیف بین 5 تا 10 درصد خواهد بود.
    رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: برنج، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز هم معمولا به قیمت تمام شده برای شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی عرضه می‌شود.
    وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های بهاره تاکید بر این است که کالای ایرانی عرضه شود، گفت: در صورتی کالای خارجی عرضه می‌شود که تولید داخل نداشته باشد.
    صادقی با بیان اینکه در مورد لوازم خانگی و پوشاک تاکید بر عرضه تولید داخلی است، بیان داشت: اما کالا‌هایی مثل برنج که بخشی از نیاز داخلی آن از محل واردات تامین می‌شود، در این نمایشگاه هم خارجی و هم داخلی آن عرضه می‌‌شود.
    وی در پاسخ به این سؤال که نحوه واگذاری غرف این نمایشگاه به متقاضیان چگونه است، گفت: واگذاری غرفه‌ها توسط اتحادیه صنفی انجام می‌شود. واگذاری غرف به اتحادیه‌های تولیدی و توزیع سپرده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت