فرماندار شاهرود:

نمایشگاه نوروزی شاهرود با ۵۰ غرفه برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- فرماندار شاهرود بابیان اینکه نمایشگاه نوروزی این شهرستان برای چهارمین سال متوالی برگزار می‌شود، گفت: برای نمایشگاه تولیدات و توانمندی‌های شهرستان ۵۰ غرفه پیش‌بینی‌شده است.

نمایشگاه نوروزی شاهرود با ۵۰ غرفه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح یکشنبه در جلسه کمیته نمایشگاه نوروزی ستاد تسهیل خدمات سفر شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان، ضمن بیان اینکه نمایشگاه نوروزی 96 برای این شهرستان درآمدی یک میلیارد تومانی داشت، تأکید کرد: امسال نیز برای چهارمین سال متوالی این نمایشگاه با 50 غرفه از سطح شهرستان هم‌زمان با بیست و ششم و بیست و هفتم اسفندماه برپا می‌شود.

    وی ضمن تأکید بر ظرفیت‌های گردشگری شاهرود گفت: در نمایشگاه نوروزی سال 96، میزبانی از 58 هزار بازدیدکننده به‌خوبی صورت گرفت که این میزان از استقبال نزدیک یک میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش محصولات را در پی داشت و به ما نشان داد با برنامه‌ریزی و مدیریت می‌توان حجم عظیمی از زیرساخت‌های افزایش ماندگاری مسافران نوروزی را ایجاد کرد.

    آغاز نمایشگاه نوروزی شاهرود 26 و 27 اسفندماه

    معاون استاندار سمنان همچنین با تأکید بر لزوم ارتقاء سطح غرفه‌ها نسبت به سال‌های گذشته، گفت: نمایشگاه امسال با حضور 50 غرفه از سراسر شهرستان برگزار می‌شود که یکی از شروط و معیارهای انتخاب و پذیرش این غرفه داران کیفیت بالای محصولات خواهد بود همچنین شایسته است هزینه غرفه‌ها به‌صورت نسبی و متناسب با درآمد حاصل از غرفه‌ها محاسبه شود. 

    هاشمی با اشاره به اشکالات نمایشگاه در سال‌های پیشین و تأکید بر اصلاح این نواقص، ابراز داشت: دقت در افزایش کیفیت محصولات تولیدی، ایجاد فضایی زیبا با چیدمانی مناسب و شرایط شکلی مسافر پسند مانند لباس‌های متحدالشکل و محلی که سبب جذب مسافران شود باید در دستور کار قرار گیرد.

    وی شروع به‌موقع نمایشگاه برای استفاده هر چه بیشتر از رفت‌وآمد مسافران و به‌خصوص زائران رضوی در روزهای آغازین تعطیلات را نیز نکته‌ای قابل‌توجه دانست و تأکید کرد: میلیون‌ها زائر رضوی در نوروز مهمان شاهرود هستند که باید در راستای افزایش ماندگاری و تأمین مایحتاج آن‌ها اقدامات لازم را صورت داد.

    ضرورت طراحی زیبا در ورودی شهرها

    فرماندار شاهرود همچنین توجه به روستاها و طراحی مناسب و زیبای ورودی و خروجی شهرها را نیز مورداشاره قرارداد و گفت: ورودی و خروجی شهرها و روستاها در جذب مسافران، نقش مؤثری ایفا می‌کند و به همین دلیل باید به چنین بخش‌هایی توجه ویژه‌ای مبذول شود.

    وی بر لزوم توزیع نقشه‌های راهنمای مسافر از فاصله دورتری نسبت به شاهرود تأکید کرد و افزود: جنگل ابر در روزهای پیک سفرهای نوروزی حتی میزبان 15 هزار گردشگر نیز بوده است لیکن باید از این ظرفیت‌های ویژه که در شاهرود کم نیستند، بهره کافی را برد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی و دبیر ستاد تسهیل سفرهای نوروزی شاهرود نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان در حوزه گردشگری و جذب مسافر، گفت: اطلاع‌رسانی و راهنمایی گردشگران، توزیع نقشه و توضیح جاذبه‌های گردشگری، استفاده از اتوبوس‌های گردشگری با حمایت شهرداری از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه محسوب می‌شود.

    حمیدرضا حسنی بر لزوم بالا بردن میزان ماندگاری و شناخت مسافران از جاذبه‌های گردشگری شهرستان تأکید کرد و ابراز داشت: برنامه‌هایی چون نمایشگاه نوروزی در راستای این هدف برگزار می‌شود لذا تأکید ما این است که از ظرفیت‌های موجود، مانند گروه‌های آیینی، صنایع‌دستی و سوغات شهرستان به‌درستی استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت