برگزاری همایش و نمایشگاه تهران هوشمند

عصر نمایشگاه- مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از برپایی نخستین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در اسفندماه خبر داد.

برگزاری همایش و نمایشگاه تهران هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از سرمد نیوز، محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: این رویداد که بر اساس رویکردهای نوین شهرداری تهران مبنی بر حرکت به سمت شهر هوشمند و توسعه نوآوری شهری برگزار خواهد شد به موضوع راهبردی «هوشمند سازی شهر تهران» می پردازد که مورد تاکید سند چشم انداز شهر در افق 1404 نیز می باشد که در آن تهران «شهری هوشمند، دانش پایه و نوآور» تعریف شده است.

    او افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران به عنوان متولی راهبری برنامه هوشمند سازی شهر تهران تبیین راهبردها و سیاستهای کلان شهرداری تهران در این خصوص را با جدیت در دستور کار قرار داده و برای اجتناب از فعالیت های جزیره ای و پراکنده در این حوزه و حفظ یکپارچگی و تمرکز، با نظر شهردار محترم تهران «دبیرخانه تهران هوشمند» را راه اندازی می کند که یکی از فعالیتهای کلیدی آن تدوین و پیاده سازی سند راهبردی «تهران هوشمند» است و بدین ترتیب مجموعه فعالیت های عملیاتی و اجرایی مربوط به شهر هوشمند در تهران انسجام و شتاب جدی خواهد گرفت.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: امروز حرکت به سمت شهر هوشمند در تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که همه ذینفعان شهری شامل شهروندان، کسب و کارها و نهادهای دلتی و عمومی باید برای رسیدن به آن همکاری و همیاری ویژه ای داشته باشند که در این میان نقش شهرداری بسیار کلیدی و محوری است.

    محمد فرجود تاکید کرد: در سال های اخیر اقدامات مختلفی در شهر تهران با موضوع «شهر هوشمند» انجام شده است که با وجود توفیقاتی که وجود داشته، اما متاسفانه هیچگاه هدف گذاری و نقشه راه مشخصی برای حرکت به سمت شهر هوشمند و تحقق شعار «تهران هوشمند» وجود نداشته است و تا رسیدن تهران به شهری با استانداردهای جهانی در این زمینه فاصله زیادی داریم و فعالیت های زیادی در ابعاد گوناگون روی زمین مانده است.

    وی با اعلام این که ایده ها و طرحهای متعددی تحت عنوان هوشمند سازی تهران مطرح بوده و هست، تأکید کرد مشکل اصلی در مسیر هوشمند سازی تهران، نبود طرح و پیشنهاد نیست بلکه اتفاقا پیشنهادات و طرحهای بسیار خوبی مطرح هستند، لیکن مشکل اصلی نبود یک دیدگاه جامع و برنامه راهبردی است که این طرحها در قالب آن معنا پیدا کنند و با یکدیگر یکپارچه و هماهنگ باشند و با توجه با محدویتهای منابع، اولویتهای آنها معلوم گردد.

    او با اشاره به این که بزودی در یک نشست خبری و با حضور اصحاب رسانه جزئیات همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» تشریح خواهد شد، گفت: تهران بزرگ ترین کلان شهر و پایتخت کشور است و باید بررسی شود که به عنوان یک شهر نمونه هوشمند در چه جایگاهی قرار دارد و زیرساخت هایش چیست؟ این که کدام یک از پازل های شهر هوشمند در این کلان شهر تعریف و اجرا شده است و کدام یک مغفول مانده است؟ و این که مسئول هر بخش و متولی کل این موضوع چه کسی است و سئوالات بسیار دیگری در این خصوص وجود دارد که جزء اهدافی است که در اجرای اولین همایش تهران هوشمند به دنبال آن هستیم.

    فرجود توضیح داد: این رویداد در دو روز شامل همایش و نمایشگاه جانبی در مرکز همایش های برج میلاد تهران در روزهای یک شنبه و دوشنبه 13 و 14 اسفندماه برگزار خواهد شد و بخش های مختلفی را در بر می گیرد، سخنرانی های کلیدی، معرفی فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی و شهرداری تهران، برنامه ها و طرح های پیش رو برای هوشمندسازی تهران، کارگاه های ارایه محصول، خدمات و میزگردهای تخصصی از جمله این بخش هاست.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران همچنین گفت: برگزاری نمایشگاهی از آخرین محصولات و خدمات مرتبط به شهر هوشمند از دیگر مواردی است که در این رویداد خواهیم داشت که در دو روز برگزار می شود و بازدید از آن برای عموم علاقمندان آزاد می است. همچنین با هدف استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و جوان در مدیریت شهری، بخش ویژه استارت آپ های فعال در حوزه شهر هوشمند نیز در بخش دیگری از این رویداد برگزار خواهد شد که انتظار داریم بتوانیم استارت آپ های منتخب را نیز معرفی کنیم.

    همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، در روزهای یک شنبه و دوشنبه 13 و 14 اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به  نشانی پایگاه اینترنتی smart.tehran.ir مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت