استاندار البرز:

نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نباید انحصاری برگزار شود

عصر نمایشگاه- استاندار البرز گفت: نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نباید به‌صورت انحصاری برگزار شود.

نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نباید انحصاری برگزار شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در محل استانداری تشکیل شد گفت: زیبنده استان البرز و شهر کرج نیست که با این قدمت  برای ایجاد نمایشگاه دائمی دچار مشکل باشد و با توجه اینکه مصوبه ویژه و نگاه رئیس‌جمهور نیز بر انجام این طرح وجود دارد، ظرف مدت یک هفته باید وضعیت سهامداران با اولویت ورود تشکل‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال در استان مشخص شود.

    وی افزود: با توجه به اینکه در سمینار رئیس‌جمهور و استانداران؛ اختیارات مناسبی به استان‌ها واگذارشده است، نباید برای صدور مجوز هم مشکلی وجود داشته باشد.

    رئیس کارگروه صادرات غیرنفتی استان همچنین بابیان اینکه راه‌اندازی دفاتر خارج از کشور یکی از آفت‌های صادراتی است و باید از این نگاه فاصله گرفت؛ گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی موافق هستیم البته موافقت با پیش‌شرط عملکرد مثبت در برگزاری نمایشگاه‌های مشابه است.

    نجفی در ادامه تصریح کرد: توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی از نگاه ما نباید به شیوه انحصارگرایی محدود شود و این روند مخالف هستیم.

    وی در ادامه بابیان اینکه  باید برای توسعه صادرات از حرف به سمت کارهای عملیاتی پیش برویم؛ افزود: برای توسعه صادرات در بخش کشاورزی و سبزیجات هر میزان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد موردنیاز خواهد بود.

    استاندار البرز رمز موفقیت فعالیت در عرصه تولید را نیز صادرات دانست و افزود: صنعتی که حداقل 30 درصد تولید را با صادرات نداشته باشد در دنیا ماندگار نخواهد ماند.

    نجفی همچنین با اشاره به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای صادراتی ایران و لهستان و مثبت خواندن این حرکت در توسعه روابط تجاری گفت: لهستان کشوری است که می‌توان توسعه روابط تجاری و اقتصادی را با آن گسترش داد و  باید از این فرصت برای توسعه ارتباطات با آلمان و سایر کشورهای اروپایی بهره‌مند شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت