نخستین نمایشگاه گروهی تخصصی عکس تئاتر شیراز آغاز به‌کار کرد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه گروهی تخصصی عکس تئاتر شیراز شامگاه شنبه، در حاشیه چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر فارس در نگارخانه استاد غلامی برگزار شد.

نخستین نمایشگاه گروهی تخصصی عکس تئاتر شیراز آغاز به‌کار کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه 16 عکس از محمودرضا معین‌پور، حبیب حدائق، علی محمدی‌راد و شیوا عطاران به نمایش در آمده است.
    محمدی‌ راد یکی از این عکاسان به ایرنا گفت: در انتخاب عکس‌ها تنوع در سبک‌های عکاسی را مد نظر قرار دادیم و از آنجا که چهار اثر از هر چهار عکاس به نمایش درآمده است، شاهد آثاری گوناگون هستیم که در سبک هنری یا فاین آرت، مستندگونه، چیدمانی و ترکیب‌بندی به‌نمایش در آمده است.
    وی افزود: این نمایشگاه فعالیت‌های یک‌سال گذشته تئاتر فارس را در ابعاد 50در70 به تصویر می‌کشد.
    حدائق،‌ دیگر هنرمند صاحب‌اثر در این نمایشگاه نیز با بیان اینکه علایق، تجربیات و درک اثر هنری در تعیین شیوه عکاسی تخصصی تئاتر مؤثر است، عنوان کرد: دیدن چند‌باره یک نمایش باعث یافتن زاویه‌های تازه هنری می‌شود و درک عکاس را فزونی می‌بخشد؛‌ بنابراین گاهی حتی با دیدن عکس‌های اجراهای پیشین یک اثر می‌توان به دیدی وسیع‌تر دست‌ یافت.
    این هنرمند ادامه داد: مادامی که عکاس تئاتر به این ژانر هنری عادت کند می‌تواند صحنه‌ها را حدس بزند و دوربینش را برای شکار لحظه آماده کند، افزون‌بر این شرکت در جلسات تمرین و گفت‌و‌گو با عوامل نیز بر ارائه اثری متفاوت‌تر از تئاتر تأثیر می‌گذارد.
    وی همچنین درباره اهمیت عکاسی تئاتر در اقتصاد این هنر گفت: عکاسی تئاتر در جذب مخاطب و درحیطه تبلیغات بسیار با اهمیت است و می‌تواند چرخ این هنر را بچرخاند.
    شیوا عطاران دیگر هنرمند حاضر در این نمایشگاه نیز انتخاب عکس‌های این نمایشگاه را بر مبنای ارائه شخصیتی متفاوت از بازیگر و نقشی که ارائه می‌کند، دانست.
    وی همچنین اهمیت عکاسی تئاتر را در ترغیب تماشاچی به انتخاب اثر هنری برای نمایش عنوان کرد و گفت: عکاسی تئاتر زبان گویای این هنر و معرف آن است و به ‌روشنی پیش از اجرای اثر آن را برای مخاطب تشریح می‌کند و از این لحاظ باید بیشتر به آن توجه شود.
    این نمایشگاه به مدت یک هفته تا 12اسفند برپاست.
    هفتمین جشنواره ملی تئاتر استان فارس ششم اسفند پس از پنج روز به کار خود پایان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت