برپایی نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی در کارخانه کبریت زنجان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهرای در محل نمایشگاه کارخانه کبریت زنجان دایر شد.

برپایی نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی در کارخانه کبریت زنجان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نمایشگاه و جشنواره صنایع دستی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهرای در کنار سایر دستگاههای اجرایی در محل کارخانه کبریت سابق  برگزار گردید .

    قدرتیان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهرای استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز الزهرای زنجان به عنوان یکی از مراکز فنی و حرفه ای استان زنجان نقش بسیار موثری در ارائه آموزش های مهارتی به بانوان شهر زنجان دارد، اظهار داشت: ارائه دستاوردها و توانمندیهای این مرکز و مهارت آموختگان آن از جمله اهداف حضور در این نمایشگاه است.

    وی تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع دستی زنجان, شهرداری و اداره کل فنی و حرفه استان زنجان در راستای حمایت از مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی راه اندازی شده است.

    این مقام مسئول با اشاره به توسعه مشاغل خانگی در کشور  و استان عنوان کرد: فنی و حرفه ای نیز در این چرخه با ارائه آموزش های مهارتی مشاغل خانگی بدنبال ایجاد مهارت در بین بانوان بوده و در این راستا در کنار مهارت آموزی ایجاد ورک شاپ ها و کمک به فروش صنایع دستی و محصولات بانوان نیز مد نظر بوده است.

    وی با اشاره به ضرورت توسعه مشاغل خانگی و حضور بانوان در این حوزه عنوان کرد: جوانان و بویژه دختران جوان می توانند از طریق ایجاد مشاغل خانگی فرصت کسب و کاری را برای خود فراهم کنند.

    قدرتیان با ابراز اینکه 34 درصد از  آموزش های مهارتی ارائه شده توسط فنی و حرفه ای  استان  در طی ده ماهه سالجاری به بخش خدمات اختصاص داشته است، عنوان کرد: در این بخش در طی ده ماهه سالجاری بالغ بر 9 هزار و 41 نفر دوره برگزار و بیش از یک میلیون و 121 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شده است که بخشی از این آموزش های ارائه شده به بانوان اختصاص داشته است.

    رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهرای استان زنجان 19 درصد از آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده در طی ده ماهه امسال را مربوط به بخش هنر دانست و گفت: در این رابطه نیز بالغ بر 3 هزار و 104 نفر دوره برگزار شده است که این میزان برابر با 620 هزار نفر ساعت بوده است که بخش اعظم آموزش های حوزه هنر و فرهنگ به بانوان زنجانی ارائه شده است.

    رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهرای استان زنجان با دعوت از شهروندان برای حضور در محل کارخانه کبریت زنجان برای بازدید از این نمایشگاه خاطرنشان کرد:   اتحادیه چاقوسازان، مس‌گری، چارق دوزی و ... نیز در این جشنواره مشارکت دارند و تلاش شده در کنار این نمایشگاه "ورک شاپ" هم فعالیت کرده و تولیدات این اتحادیه‌ها به فروش برسد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت