نخستین نمایشگاه «حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی» در سال ۹۷ برپا شد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی در سال ۹۷ توسط آستان قدس رضوی و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج مستضعفان با حضور تولید کنندگان خرد خانگی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس آغاز به‌کار کرد.

نخستین نمایشگاه «حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی» در سال ۹۷ برپا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، نمایشگاه «مهر درخشان رضوی» در حالی پنجشنبه 2 فروردین‌ماه 1397 در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی با محوریت حمایت از تولید و کالای داخلی آغاز به کار کرد که تنها یک روز از سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری و تأکیدات معظم له بر حمایت از کالای ایرانی می‌گذرد.

    در چهارمین دوره نمایشگاه مهر درخشان رضوی که تا جمعه 31 فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، تولیدکنندگان خرد و خانگی از چهار استان کشور در قالب 101 غرفه تولیدات خود را در زمینه‌های صنایع دستی، پوشاک، فرش، مواد غذایی و ... در معرض دید عموم بازدید کنندگان قرار خواهند داد.

    در آیین افتتاحیه «نمایشگاه مهر درخشان 4» سید مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی این نمایشگاه را تبلور عینی حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی خواند.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه از منازل کارآفرینان متولد شد و با مساعدت و حمایت تولیت معزز آستان قدس رضوی اکنون دوره چهارم خود را آغاز کرده است، ابراز کرد: آستان قدس رضوی زمینه ارائه و فروش محصولات تولیدکنندگان داخلی را در این نمایشگاه فراهم کرده و تلاش کرده مقوله تولید، بازرگانی و فروش محصولات را به یکدیگر پیوند بزند.

    وی اظهار کرد: آستان قدس رضوی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داد و در سال جاری نیز مصمم است با محوریت حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی، در حوزه اقتصادی اقدام و عمل نماید.

    قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه استکبار جهانی، انقلاب اسلامی ما را بر نمی‌تابد، تصریح کرد: نه دشمنان دست از روحیه استکباری خود بر می دارند و نه ما به عنوان یک مسلمان می توانیم دست از شعائر اسلامی و آموزه های قرآنی دست بکشیم اما خداوند بر پیروزی مستضعفین وعده داده است.

    بختیاری گفت: دشمنان ما متوجه شده اند که دیگر به صورت نظامی نمی‎توانند با جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، از این رو از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی در حال جنگ با کشور ما هستند. تمام مسئولان کشور باید به این مهم باور داشته باشند.

    وی عنوان کرد: امیدواریم در سال 97 که نقشه راه آن را مقام معظم رهبری در آغازین ساعات تحویل سال در کنار مضجع نورانی امام هشتم(ع) ترسیم کردند و به مقوله مهم حمایت از کالای ایرانی تاکید فرمودند، بتوانیم اقدامات موثری در این راستا انجام دهیم و این نقشه راه را به صورت عملیاتی دنبال کنیم.

    همچنین در این مراسم مصطفی خاکسار قهرودی، معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی را از راهبردهای اساسی آستان قدس رضوی معرفی کرد و گفت: آستان قدس رضوی با اینکه دارای مأموریت ذاتی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد اشتغال نیست، اما با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان قدس فرصت‌های شغلی بسیاری را در طی دو سال گذشته ایجاد کرده است.

    وی برگزاری نمایشگاه مهر درخشان 4 را نشان دهنده توجه عمیق آستان قدس رضوی به موضوع خدمت و کار آفرینی و اشتغال‌زایی به ویژه برای اقشار محروم دانست.

    معاون امداد و مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به نقش مشاغل خرد و مشاغل خانگی در اقتصاد کشور، اظهار کرد: این مشاغل امروز حتی در کشورهای پیشرفته دنیا هم جایگاه برجسته‌ای دارد و در کشور ما نیز می‌تواند منشأ برکات فراوانی در حوزه اقتصاد و اشتغال باشد.

    گفتنی است؛ نمایشگاه مهر درخشان 4 از پنجشنبه دوم فروردین ماه تا 31 فروردین ماه 1397 از ساعت 10 الی 22 در مرکز نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی واقع در باب الجواد(ع)؛ پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی دایر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت