نمایشگاه عکس مفهومی «روایت شیدایی» افتتاح شد

عصر نمایشگاه- سیدحسن حاج سید عبدالله، هنرمند و عکاس، در آیین افتتاح نمایشگاه عکس مفهومی «روایت شیدایی» گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران، ثروت نابی است که در بسیاری از موارد از آن غافل شده و غفلت از شهدای کشور به منزله عقب‌نشینی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

نمایشگاه عکس مفهومی «روایت شیدایی» افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایشگاه عکس مفهومی «روایت شیدایی» عنوان نمایشگاهی است که در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری همراه با نمایشگاه «طلایه» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری عصر امروز با حضور جمعی از مدیران حوزه هنری، هنرمندان و اهالی رسانه افتتاح شد.

    سید حسن حاج سید عبدالله هنرمند و عکاس است، درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه، گفت: هدف از اجرای این هنر مفهومی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی است. چرا که شهدای انقلاب اسلامی کشور که حضورشان با آغاز نهضت انقلاب آغاز کرده و تا به امروز در میادین گوناگون ایران حضور داشته و دارند، بسیار ارزشمند هستند. شهدای کشور دارایی‌های ما هستند. دارایی‌هایی که اگر درست به آن‌ها بپردازیم ارزشش چند برابر خواهد شد.

    سید عبدالله در مورد اهداف خود از برپایی این نمایشگاه گفت: شهدای انقلاب اسلامی ایران، ثروت نابی هستند که در بسیاری از موارد از آن ها غافل شده‌ایم. غفلت از شهدای کشور به منزله عقب‌نشینی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. در نتیجه ما برای حفظ ثروت‌های ملی خود اقدام به برپایی نمایشگاه هنر مفهومی با استفاده از عکس‌های شهدای انقلاب در دوران‌های گوناگون و حساس کشور تا به امروز کرده‌ایم.

    وی در ادامه در مورد دیگر هنرمندانی که در این نمایشگاه همکاری و ارائه اثر داشته‌اند گفت: نمایشگاه عکس مفهومی «روایت شیدایی» به واسطه دو هنرمند دیگر به نام‌های آقای خسروی و دستمردی راه‌اندازی شده است.

    سید عبدالله در پایان گفت: نمایشگاه «روایت شیدایی» یک هنر مفهومی است که باید مخاطب آن را درک کند. این نمایشگاه تنها دارای چند عکس از چهره شهدا نیست. چینش عکس‌ها به همراه چند قاب آینه و نخ‌های رنگی به رنگ پرچم ایران که هرکدام در انتها با چراغی روشن شده‌اند هر کدام مفهوم و تاثیر برای مخاطب خود دارد. همچنین صدای شهید آوینی در پس این نمایشگاه پخش می‌شود که اگر به آن خوب گوش دهیم با شاخصه‌های هنر انقلابی و هنرمند انقلابی آشنا می‌شویم.

    علاقه‌مندان برای تماشای عکس‌های این نمایشگاه می‌توانند از روز سه‌شنبه 21 فروردین همه روزه، به‌جز روزهای تعطیل، از ساعت 10 الی 18 به گالری شماره یک خانه عکاسان ایران به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

    هفته هنر انقلاب با برگزاری نمایشگاه‌های عکس و تجسمی، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، اکران فیلم و اجرای تئاتر از 20 تا 26 فروردین‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

    هفته‌ جشن هنر انقلاب با هدف معرفی چهره‌‌های هنر انقلاب و مرور برخی از آثار فرهنگی و هنری مربوط به این مفهوم در یک سال اخیر، هم‌زمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت