دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در هرمزگان خبر داد

آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

عصر نمایشگاه- دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت سال ۹۵ در هرمزگان از آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره سلامت با شعار غلبه بر دیابت در بوستان غدیر بندرعباس خبر داد .

آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: شرکت کنندگان در این نمایشگاه با ارائه عملکرد از واحد های زیر مجموعه خود اقدام به توزیع بروشور ، ، پوستر و فیلم های آموزشی به همراه غربالگری دیابت ، تست قند خون و فشار خون می کنند .
    وی افزود: با توجه به لزوم فرهنگ سازی و آموزش در خصوص بیماریهای غیر واگیر در جامعه از جمله بیماریهای فشار خون ، دیابت و انواع سرطانها دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با راه اندازی جنگ شادی با موضوع پیشگیری و آموزش در خصوص بیماریهای غیر واگیر اقدام کرده است .
    مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تاسه شنبه از ساعت18تا22برای بازدید عموم برپا است.

    وی ابراز داشت: یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت مبارزه با بیماری های غیرواگیر از جمله فشار خون و دیابت است که هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر دیابت و حساس سازی مردم نسبت به این بیماری خطرناک، همزمان با سراسر کشور در هرمزگان نیز در حال برگزاری است.

    وی با تاکید بر اینکه مردم باید هشدارهای بهداشتی در خصوص گسترش بیماری دیابت را جدی بگیرند، گفت: منشأ بسیاری از بیماری‌های جامعه در مصرف نادرست مواد غذایی است که در همین راستا باید اهتمام جدی در آموزش خانواده‌ها با محوریت شناخت غذاهای سالم و آگاهی از مضرات تغذیه ناسالم صورت گیرد.

    دکتر نوروزیان غربالگری به ‌موقع، استفاده از غذاهای سالم و پرداختن به ورزش را برای همه افراد جامعه توصیه کرد و افزود: داشتن برنامه منظم برای ورزش کردن می‌تواند در توازن و به نرمال رساندن مقدار قند و چربی موجود در بدن کمک شایانی باشد.

    یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده که امسال شعار این هفته غلبه بر دیابت انتخاب شده است.

    همه ساله برای روز جهانی بهداشت و هفته سلامت شعارهایی انتخاب می شود که از جمله آنها می توان به ایمنی غذا از مزرعه تا سفره در سال 94، یک عمر سلامت با خود مراقبتی در سال 93، فشار خون را جدی بگیریم در سال 92، سالمندی و سلامت در سال 91 و مقاومت به داروهای ضدمیکروبی در سال 90 اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت