رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد:

برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل در پایتخت

عصر نمایشگاه- رئیس شورای شهر تهران از لزوم برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل در تهران خبر داد و با اشاره به سرانه پایین مصرف گل و گیاه در تهران، گفت: به مردان توصیه می‌شود هر شب برای خانم‌های خود گل بخرند .

برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا, محسن هاشمی صبح امروز در آئین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه با بیان اینکه بر اساس استانداردهای بین‌المللی سرانه فضای سبز هر شهروند 10 متر است که بر اساس اعلام مسئولان شهرداری این سرانه در تهران 16 متر است، ادامه داد: اما دقت داشته باشید که بر اساس برنامه توسعه‌ای پایتخت باید در سال آخر این سرانه باید به 18 متر نیز می‌رسید.

    وی افزود: البته نمی‌دانم که مسئولان شهرداری چگونه به این عدد سرانه رسیده‌اند و باید بررسی شود که آیا در این سرانه فضای سبز حاشیه اتوبان‌ها نیز لحاظ شده است یا نه؟ و آیا فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها را می‌توان به عنوان سرانه فضای سبز هر نفر در نظر گرفت؟!

    رییس شورای شهر تهران اظهار کرد: در شهر تهران بوستان‌هایی وجود دارد که مشکل تملک دارند و مسائل حقوقی آنها باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و از سوی دیگر بوستان‌هایی داریم که درخت هم در آنها کاشته شده، اما می‌بینیم که ساختمان با تراکم بالا در آنها ساخته می‌شود و حداقل چهار، پنج مورد می‌توانم نام ببرم که در گذشته بوستان بودند؛ اما حالا تبدیل به ساختمان شده‌اند و با اینکه شورای شهر نیز ورود کرده به دلیل مسائل حقوقی از پس معرکه بر نمی‌آییم که لازم است حراست شهرداری، بازرسی و سرپرست شهرداری تهران بر روی این مسئله حساس باشند.

    هاشمی با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی قرار بود که در تهران و حومه آن، درختان پهن برگ و نه سوزنی برگ کاشته شود، گفت: اما می‌بینیم که به دلیل آنکه کاشت درختان سوزنی برگ راحت‌تر است و زود رشد می‌کنند و شهرداری هم می‌خواهد با عجله درختان را بکارد، مسئولان در شهرداری به جای درختان پهن برگ، سوزنی برگ می‌کارند که باید این مسئله اصلاح شود.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای ارائه شده مصرف گل و گیاه در تهران نسبت به استانداردهای جهانی بسیار پایین است و به یک دهم می‌رسد، گفت: به مردان توصیه می‌شود هر شب برای خانم‌های خود گل بخرند و همچنین می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای گل فضای شاد را در سطح شهر تهران توسعه داده و همچنین سرانه مصرف گل را بهبود ببخشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت