استاندار خراسان رضوی:

صنعت گل و گیاه ظرفیت بالقوه در اشتغال استان است

عصر نمایشگاه- استاندار خراسان رضوی گفت: صنعت گل و گیاه برای درآمدزایی، اشتغالزایی و توسعه صادرات استان ظرفیت بالقوه و موثر است که باید از آن بهره گرفت.

صنعت گل و گیاه ظرفیت بالقوه در اشتغال استان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, علیرضا رشیدیان دوشنبه شب در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از گلهای آپارتمانی در خانه، باعث دلنشین شدن آن می شود و استفاده از گل و گیاه در شهر نیز باعث زیبایی فضای سبز شهری و حفظ محیط زیست می گردد.

    وی اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد، این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان گل و گیاه در استان و دانش فنی و مهارت دانش آموختگان و فعالان این عرصه و با تبادل نظرات و تجربیات آنان، گام بلندی در توسعه این صنعت برداریم.
    وی گفت: مشهد یک شهر گردشگری و مقصد زائران بسیار داخلی و خارجی است لذا بهره گیری از ظرفیتها و دانش های جدید در حوزه گل و گیاه در زمینه هتلینگ، زیباسازی شهر و خانه ها می تواند بسیار مفید باشد.
    رشیدیان افزود: برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در مشهد می تواند فرصتی برای فعالان این حوزه باشد تا بتوانند هنر و دستاوردهای جدید خود را معرفی نموده و بازارهای جدید داخلی و خارجی را شناسایی کنند.
    وی به حمایت از فعالان صنعت گل و گیاه خراسان رضوی با پرداخت تسهیلات به طرحهای دارای توجیه اقتصادی و اشتغالزا تاکید کرد و گفت: شهرداری نیز می تواند با خریداری گل از تولیدکنندگان برای زیباسازی شهر از آنان حمایت کند.
    شهردار مشهد نیز در این بازدید گفت: برگزاری هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد در توسعه صنعت گل و گیاه خراسان رضوی و حمایت از تولیدکنندگان بسیار موثر است.
    قاسم تقی زاده خامسی افزود: از سوی دیگر برگزاری نمایشگاه گل و گیاه این فرصت را برای مردم مشهد فراهم می کند تا با انواع گلها و تولیدکنندگان آنها آشنا شوند و بتوانند محصول خوب با قیمت مناسب خریداری کنند.
    وی اظهار کرد: شهرداری مشهد در حوزه تولید گل و گیاه و زیباسازی شهری فعالیت های گسترده انجام می دهد و مردم هم از فعالیت های شهرداری در باب گل آرایی فضای شهر بویژه در نوروز امسال رضایت دارند.
    هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
    در استان خراسان رضوی سالانه به طور متوسط 15 میلیون و 600 هزار شاخه گل بریده در گلخانه ها و 76 هزار و 500 شاخه گل بریده در فضای باز تولید می شود.
    تولید گلهای آپارتمانی و گلدانی در این استان سالانه 2 میلیون و 300 هزار گلدان و تولید گلهای فصلی و نشایی 31 میلیون و 500 هزار بوته است.
    250 تولید کننده گل، گیاه، بذر و نهال در خراسان رضوی فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت