عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

نمایشگاه روسیه فرصتی برای دسترسی به بازار‌های جهانی

عصر نمایشگاه- ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو را فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صنایع داخلی که اراده‌ای محکم و نیتی خالصانه در تولید دارند، دانست .

نمایشگاه روسیه فرصتی برای دسترسی به بازار‌های جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از اتاق خبر ،ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو را فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صنایع داخلی که اراده‌ای محکم و نیتی خالصانه در تولید دارند، دانست و در رابطه با اهمیت این نمایشگاه گفت: نمایشگاه‌های تولیدی، اقتصادی و صنعتی محلی مناسب برای عرضه توانایی‌ها و قابلیت‌های کشور‌ها هستند که در همین راستا تولیدکنندگان داخلی کشور به کشورهای دیگر معرفی شده و برای عرضه کالای خود در بازارهای مختلف فرصت‌های فراوانی به دست آورده و بهتر می‌توانند در شیوه‌های تولید تجدیدنظر کنند.

    وی توضیح داد: ما با حضور خود در این نمایشگاه به نقاط ضعف و قدرت خود پی برده و در صورت ارائه قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در این زمینه داریم، می‌توانیم کشورهای دیگر را به بازار داخلی خود متمایل و جذب کنیم و از طرفی با این کار رغبت تولید‌کنندگان را برای فعالیت‌های اقتصادی و افزایش کیفیت محصولات آنها، بالا ببریم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: اینگونه نمایشگاه‌ها به ما فرصت بازنگری در شیوه‌های تولید و تجدیدنظر در فعالیت‌های اقتصادی می‌دهد و آینده تجاری کشور را برای دسترسی به بازار‌های جهانی روشن می‌سازد. برای مثال در نتیجه کم‌کاری‌های ما، کشورهای دیگر بازار‌هایی که توان دستیابی به آن را داشتیم، تصاحب کردند بنابراین اکنون زمان جبران کم‌کاری‌ها و تغییر نگرش کشورهای پیرامونی نسب به تولید کشورمان است.

    نکو تاکید کرد: اما این به تنهایی کفایت نمی‌کند. تولید باید برنامه‌های مدون‌تر و همه‌جانبه نگر‌تری داشته باشد. بدون برنامه‌ریزی حضور در این نمایشگاه‌ها کمکی نخواهد کرد. بلکه در کنار این حضور حمایت‌های دولت، دولتمردان و حامیان تولید اهمیت بسزایی دارد.

    وی به ضعف‌های گذشته تولید و صنعت کشور اشاره کرد و گفت: تا به امروز ضعف‌های بسیاری گریبانگیر صنایع و بخش تولید بوده است و با وجود تلاش‌های دولت یازدهم برای برطرف کردن این ضعف‌ها و علاقه وافر آن برای جبران کمبودها اما در عمل اقدام خاصی صورت نگرفته و دولت باید بسیار بیشتر از این تلاش کند تا بتواند به وظایف خود عمل کند.

    نکو در پایان گفت: دولت کارنامه خوب برجام و توافقات هسته‌ای را پشت سر دارد، در رابطه با تجارت نیز باید بر اساس این کارنامه دستاوردهای مهمی داشته باشد بنابراین لازم است تجار را از حمایت‌های مادی و معنوی خود محروم نکند.

    لازم به توضیح است نمایشگاه اختصاصی ایران در مسکو 22 تا 24 اردیبهشت ماه از سوی شرکت بین‌المللی رهکار پالایش میر برگزار می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت