ه همت سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ؛

برگزاری نمایشگاه «پوستر شیعه» در مشهد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «پوستر شیعه» که به همت سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در مشهد دایر شده، آثاری از پوسترهای هنرمندان داخلی و خارجی با محوریت استکبارستیزی را در معرض دید عموم قرار داده است.

برگزاری نمایشگاه «پوستر شیعه» در مشهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، نمایشگاه «پوستر شیعه» به همت سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در نگارخانه رضوان مشهد افتتاح شد.
    سیدجواد کمالی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در حاشیه برپایی نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره بین‌المللی پوستر شیعه اظهار کرد: نمایش آثار تا چهارشنبه 16 تیرماه همه روزه از ساعت 7 تا 18 در محل نگارخانه رضوان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

    وی با ذکر اینکه یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه در این تاریخ به دلیل تقارن آن با هفته استکبارستیزی بود، در خصوص مختصات برگزاری این جشنواره گفت: 146 اثر از هنرمندان داخلی و خارجی به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد 37 اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.

    مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ابراز کرد: از میان آثار دریافت شده، هشت اثر از سه هنرمند به عنوان برگزیده انتخاب شدند که دو هنرمند از مشهد و یک نفر از تهران منتخب مسابقه بودند.

    کمالی ضمن اشاره به این مطلب که در آینده از هنرمندان و آثار برتر آنان طی مراسمی با اهدای جوایز و تقدیم لوح افتخار تقدیر خواهد شد، افزود: از میان 37 اثر منتخب به نمایش درآمده، پنج اثر به هنرمندان مشهدی تعلق دارد که هنرمندان شهرستان‌های 10 استان دیگر کشور از جمله کرمانشاه، قم، تهران، اراک، گیلان، اهواز، خراسان جنوبی نیز در این جشنواره حضور فعالی نشان دادند.

    وی همچنین در ادامه بیان کرد: 10 اثر هم از کشورهای مسلمان منطقه مانند لبنان برای جشنواره ارسال شده بود که البته از فیلتر داوری جشنواره پوستر شیعه عبور نکردند تا به مرحله نمایشگاهی راه یابند. 

    مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با بیان اهداف برنامه‌ریزی و برگزاری این جشنواره از سوی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ابراز کرد: با توجه به مباحث مطروحه در فضای بین‌الملل علیه اسلام و مبانی و اصول دینی، خاصه شیعه‌هراسی در منطقه، بر آن شدیم تا آن‌ها را به طریقی هنری به چالش بکشیم و تفکرات و نظرات هنرمندان و خواص جامعه را در چارچوب عناوینی که تعیین کردیم، جویا شویم.

    وی با ذکر این نکته که این طرح به پیشنهاد بسیج هنرمندان مطرح و اجرایی شده است، اضافه کرد:  هدف ما فراتر از اجرای یک طرح منطقه‌ای و یا استانی بود بلکه به دنبال آن هستیم تا دیدگاه‌های عمومی جهانی را نسبت به موضوعات استکبارستیزی، صهیونیسم یا تفکرات انحرافی وهابیت، داعش یا حقوق بشر زیر پا گذاشته شده توسط آمریکا را بسنجیم.

    کمالی در خاتمه یادآور شد: بازه ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره پوستر شیعه از 12 دی‌ماه تا 22 بهمن‌ماه 94 ادامه یافت و هنرمندان عرصه تجسمی مجاز به ارسال حداکثر سه اثر در قالب محورهای صهیونیسم و وهابیت مقابل اهل تشیع و تسنن، شیعه انگلیسی در خدمت صهیونیسم و استکبار، شیخ نمر در مقابل وهابیت، مظلومیت اهل بیت(ع) در طول تاریخ و نیز کشتار مسلمانان نیجریه به دبیرخانه بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت