غربت محصولات بومی خوزستان در تنها نمایشگاه بین المللی نمایشگاه­ های عرضه مستقیم خوزستان

عصر نمایشگاه- آیا عرضه ساده ترین موادغذایی مانند شیرینی، شربت،ادویه جات و یا حتی کالاهایی مانند بلور و فرش از توان تولیدگران و تجار خوزستانی خارج است که مسئولان نمایشگاه دست به دامن فروشندگان شرق و غرب کشور شده اند؟

غربت محصولات بومی خوزستان در تنها نمایشگاه بین المللی نمایشگاه­ های عرضه مستقیم خوزستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از اهوازنوین، چندسالی است که در سراسر کشور همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نمایشگاه­ های عرضه مستقیم کالاها با هدف رفاه حال مردم برپا می شود در کلانشهر اهواز نیز، در محل نمایشگاه دائمی بین المللی غرفه هایی برای حضور فروشندگان و بازدید شهروندان مهیا شده بود.

    یکی دیگر از اهداف چنین نمایشگاه ­هایی تنظیم قیمت اجناس در بازار بیان شده بود چرا که متولیان معتقد بودند غرفه ­های این نمایشگاه زیر نظر بازرسان قرار دارد به همین جهت قیمت­ها واقعی و مناسب است که همین مسأله به ثبات قیمت در بازار نیز کمک می کند.

    در همین راستا رییس اتاق اصناف اهواز درحاشیه برپایی نمایشگاه سال پیش گفت: این نمایشگاه با هدف جلوگیری از افزایش احتمالی قیمت کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان هر ساله برپا می شود.

    سعید ممبینی با بیان این که برپایی نمایشگاه ضیافت می تواند در ماه مبارک رمضان عمده هزینه های مردم را در خصوص کالاهای مصرفی کاهش دهد افزود: عرضه محصولات پرمصرف با قیمت های مناسب توسط شرکت های پخش، عمده فروشان و وارد کنندگان می تواند هزینه های مردم را تا حدودی کاهش داده و کالاهای مورد نیاز آن ها را در این ماه تامین کند.

    امسال اما نمایشگاه رمضان اهواز نه در ابتدا بلکه در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان پس از تأخیری بیست روزه برگزار شد که دست کم انتظار می رفت حال که مسئولان از کمیت زمان نمایشگاه کاسته اند بر کیفیت آن بیفزایند اما با ورود به نخستین سالن نمایشگاه می توان متوجه کاستی­ های فراوان آن شد چرا که نه تنها کوششی برای رفع معایب سال­های پیش دیده نمی شود بلکه اشکالاتی به مراتب بدتر هم به چشم می خورد.

    از اشکالات ظاهری، شلختگی چیدمان غرفه ها، عدم وجود پارکینگ مناسب و مشکل شهروندان در پارک خودروها که بگذریم بیش از همه اشکالات مدیریتی عاملی برای نارضایتی شهروندان شده است.

    نخستین سالن نمایشگاه به عرضه مبلمان، تخت­های چوبی، فرش و لوازم بلور اختصاص داده شده که جزء چند غرفه محدود بلور فروشی، نشانی از کالاهای تولید استان پیدا نمی شود.

    حال و روز دو سالن دیگر نیز بهتر از این نیست با ورود به سالن عرضه موادغذایی نام سوغات تمام نقاط کشور از پسته رفسنجان، زعفران قائنات، عرقیجات کاشان، شیرینی اصفهان، حلوای شیراز تا کیک­ های یزدی به چشم می خورد اما دریغ از یک غرفه بومی از کالاهای استان!

    خانمی که به همراه خانواده برای بازدید به نمایشگاه آمده درخصوص کیفیت نمایشگاه می گوید: کیفیت کالاهای ارائه شده در نمایشگاه حتی از اجناسی که دستفروشان می فروشند هم به مراتب پایین تر است ضمن آنکه قیمت اجناس بسیار بالاست درحالیکه انتظار می رفت اجناسی با کیفیت مطلوب و تخفیفات ویژه درنظر گرفته شود.

    به سراغ یکی از معدود فروشندگانی می روم که در غرفه اش سوغات بومی استان ارائه می کند، او نیز بیان می کند: مسئولان برای حضور فروشندگان خوزستانی چندین و چند شرط می گذارند اما به راحتی اجازه حضور و فروش کالاهای سایر استان ها را می دهند؛ اگر به غرفه ها نگاه کنید می بینید که ما فروشندگان خوزستانی دربین سایر فروشندگان غریب هستیم.

    گفتنی است ،این میان به کارنامه های بی نام و نشان عملکرد خود استناد می کنند اما هنگامیکه پای اقدام و عمل می رسد مردم اثراتی دقیقا عکس آن را مشاهده می کنند.

    آیا براستی عرضه ساده ترین موادغذایی مانند شیرینی، شربت، ادویه جات و یا حتی کالاهایی مانند بلور و فرش از توان تولیدگران و تجار خوزستانی خارج است که مسئولان نمایشگاه دست به دامن فروشندگان شرق و غرب کشور شده اند؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت