در پارک ارم و حکیمیه تهران ؛

بازار عرضه مستقیم کالای ایرانی در تهران برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- بازار عرضه مستقیم کالا و محصولا ایرانی از ۲۲ شهریور تا ۵ مهر ماه در پارک ارم و حکیمیه تهران برپا می‌شود.

بازار عرضه مستقیم کالای ایرانی در تهران برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آنا ، امید شنعه مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران در نشست خبری امروز خود که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد از تشکیل بازارهای فصل خبر داد و گفت: در این بازار افراد کالا و محصولات تولیدی خود را عرضه می‌کنند که در برخی اجناس تخفیف 50 درصدی برای خریداران در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه این اجناس در گروه‌های کالایی مختلف از جمله گل و گیاه، کیف و کفش، لوازم‌التحریر، لوازم منزل، پوشاک و ... عرضه خواهد شد، افزود: نمایشگاه‌های غیر مجاز و غیر قانونی باید جمع‌آوری شوند و از اتاق اصناف ایران برای ورود به این موضوع تشکر می‌کنیم.

    وی درباره تفاوت بازار و نمایشگاه اظهار کرد: بازار محل عرضه محصولات با مدت طولانی است و تفاوت آن با نمایشگاه‌های تنظیم بازار لزوم ارائه پروانه صنفی از سوی متقاضیان و شرکت‌کنندگان است.

    شنعه ادامه داد: در نمایشگاه‌های تنظیم بازار داشتن جواز کسب ضروری است در حالی که فروشندگان کم‌سرمایه و یا عمده تولید‌کنندگان جواز کسب ندارند و از این رو از شرکت در نمایشگا‌‌ه‌های تنظیم بازار حذف می‌شوند که می‌توانند در بازارها برای عرضه محصولات خود حضور داشته باشند.

    وی درباره اظهار نظر اخیر رئیس اتاق اصناف ایران درباره برخورد با نمایشگاه‌های شهرداری عنوان کرد: بر اساس ماده 27 قانون نظام صنفی محل دایر شده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون پروانه کسب پلمپ می‌شوند اما در تبصره 5 این ماده مشاغل خانگی و تعاونی‌ها از اصناف خارج شده‌اند و باید بر اساس قوانین مربوطه درباره آنها عمل شود.

    به گفته مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از این رو نظارت اصناف برتعاونی‌ها پذیرفته شدنی نیست از طرفی هیچ قانونی وجود ندارد که بر اساس آن اتاق اصناف متولی صدور مجوز نمایشگاهی باشد.

    شنعه تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در هر بازار عرضه مستقیم کالای ایرانی 300 تا 400 غرفه راه‌اندازی شود که اولویت نیز با مشاغل خانگی و تولیدکنندگان کم‌سرمایه خواهد بود.

    وی با تاکیدبر اینکه نباید نرخ‌گذاری صورت گیرد، عنوان کرد: اگر در محل عرضه، رقابت ایجاد شود یقینا نرخ‌ها نیز کاهش می‌یابد، البته متاسفانه هنوز هم بسیاری از صنوف به علت ارزان‌فروشی با اخطاریه‌ها درگیر هستند که امیدواریم این موضوع نیز حل شود.

    وی گفت: ما در سال جاری در زمینه ایجاد شغل‌های خانگی و تجهیز شرکت‌های پشتیبان فعال بوده‌ایم اما متاسفانه مشکلات ویژه‌ای در شهر تهران برای مشاغل خانگی وجود دارد که از آن دست می‌توان به عدم همکاری گروه‌های صنفی برای صدور مجوزها اشاره کرد.

    شنعه با تاکید بر اینکه در زمان تولید محصول در داخل منازل تولیدکننده به دنبال عرضه آن در بازار است، تصریح کرد: شرکت‌های پشتیبان محصولات را از منازل جمع‌‌آوری و در بازار عرضه می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت