مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران بیان کرد

برگزاری ۴۵ نمایشگاه در مازندران

عصر نمایشگاه- مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران با اشاره به برگزاری ۴۵ عنوان نمایشگاه در سال جاری، اظهار داشت: باوجود مشکلات نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر از رشد نسبتا خوبی برخوردار است.

برگزاری ۴۵ نمایشگاه در مازندران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، رضا حسینی در جلسه تنظیم بازار قائم‌شهر افزود: برگزاری نمایشگاه در محیط‌های غیر نمایشگاهی و در شهرهای مختلف استان، آسیب جدی به نمایشگاه مازندران وارد کرده و چه‌بسا آن را به تعطیلی خواهد کشاند.

    وی بابیان اینکه نمایشگاه قائم‌شهر تجربه‌های خوبی را در برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا داشته است، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در قائم‌شهر، این است که شهروندان مازندرانی بتوانند سرویس‌های بهتر باکیفیت و قیمت کمتر دریافت کنند.

    حسینی تصریح کرد: وجود چهار هکتار پارکینگ، دارا بودن دو سالن مجزا با امکانات ویژه، فضای سبز مناسب و سهولت در دسترسی به سایت نمایشگاهی استان مازندران در شهرستان قائم‌شهر از سراسر استان مازندران، بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، ملی و فراملی است.

    رئیس هیئت‌مدیره نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر، در پایان، اظهار داشت: طی توافق با فرماندار و با حمایت شهرداری به‌زودی ساخت سالن سوم نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر آغاز می‌شود.

    نادر پیشگر نماینده اصناف قائم‌شهر نیز با اشاره به معضلات بازار روزها و جمعه‌بازارها، اظهار داشت: روشنایی و رونق بازارها به چراغ یک مغازه بستگی دارد اما باوجود 12 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان قائم‌شهر روزانه 350 ابطال پروانه کسب به علت رکود درآمد صادر می‌شود، این در حالی است که در بازار روزها و بازارچه‌های محلی همه نوع خدمات به‌غیراز زرگری ارائه می‌شود.

    وی بابیان اینکه 80 درصد از فروشندگان بازارهای روز و بازارچه‌های محلی غیربومی هستند، گفت: اگر در این بازارها دسترنج روستاییان و همشهریان بفروش برسد کسی مخالف نیست اما از کل استان مازندران و حتی استان‌های هم‌جوار در بازار روز و بازارچه‌های محلی قائم‌شهر شرکت کرده و جز تولید زباله و تعطیلی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب، هیچ حاصلی برای این شهرستان ندارند.

    این نماینده صنفی قائم‌شهر، بابیان اینکه کسبه عوارض و مالیات پرداخت می‌کنند ولی هیچ حمایتی نمی‌شوند، تصریح کرد: همه کسبه روزانه ازنظر فاکتور، اتیکت و مؤلفه‌های گوناگون مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند اما دست‌فروشان و فروشندگان بازار روز و بازارچه‌های محلی بدون نظارت و بدون پرداخت عوارض و مالیات به فعالیت می‌پردازند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: بازار سنتی قائم‌شهر بنام چهارشنبه‌بازار که کسبه آن از بومیان شهرستان هستند و اجاره مغازه می‌پردازند از رونق افتاده است.

    صادق ولیان دوست معاون پرورشی آموزش‌وپرورش قائم‌شهر در ادامه جلسه تنظیم بازار از آمادگی همه عوامل اجرایی مدارس برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: 326 مدرسه در شهرستان با چهار هزار همکار فرهنگی و 48 هزار دانش‌آموز در مهر امسال کار خود را آغاز خواهند کرد.

    وی ادامه داد: امسال با امضای مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران طبق دستورالعمل، ساماندهی مدارس، سرویس مدارس و پوشش مدارس در مجموعه سازمان دانش‌آموزی قرار گرفت که با توجه به اهداف عالیه یکسان‌سازی در پوشش دانش‌آموزان و حمایت از تولید و سرمایه ایرانی و حمایت مالی از خانواده‌ها، روپوش مدارس باقیمت مصوب در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

    ولیان دوست خاطرنشان کرد: هر تولیدی موظف است از بین 100 دانش‌آموز به 5 دانش‌آموز لباس رایگان و به 10 دانش‌آموز به‌طور نیم‌بها روپوش ارائه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت