در مهرماه سال جاری ؛

برگزاری جشنواره غذای کشورهای عضو اکو در زنجان

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: جشنواره غذای کشورهای عضو اکو، مهرماه در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره غذای کشورهای عضو اکو در زنجان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، یحیی رحمتی در خصوص برگزاری جشنواره آش در زنجان با بیان اینکه حجم برنامه‌های جانبی این جشنواره 50 درصد افزایش یافته است، گفت: جشنواره ملی آش ایرانی 8 تا 13 شهریور ماه در زنجان برگزار خواهد شد که در این جشنواره علاوه بر برگزاری مسابقه پخت آش و نمایشگاه صنایع‌دستی برنامه‌های جانبی مختلفی اجرا می‌شود.

    وی افزود: برگزاری شب‌های فرهنگی، برگزاری سیاه‌چادر، نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری، اجرای گروه‌های موسیقی در سراها و کاروانسراهای بازار، مسابقه عکاسی و تهیه فیلم کوتاه از جشنواره، ترویج غذای سالم و کم هزینه با بسته‌های پیشنهادی، مشاوره غذایی، مشاوره در خصوص کسب و کارهای کوچک مرتبط با غذا و صنایع دستی نمونه‌ای از برنامه‌های جانبی برنامه‌ریزی شده برای جشنواره آش است.

    این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای معرفی این جشنواره در استان‌های مختلف در مراکزی همچون رستوران‌های کلان‌شهرهایی همچون تبریز، اصفهان، تهران و کرج پوستر این جشنواره توزیع شده است و آژانس‌های مهم گردشگری همچون مارکو گشت به معرفی و اجرای تور برای زنجان و این جشنواره خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره نظرسنجی برای سنجش عادات غذایی مردم انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: برای برگزاری این جشنواره 12 کمیته همچون بهداشت، ثبت‌نام، جذب گردشگر، داوری و ... تشکیل شده است که مسئولیت کمیته بهداشت با دانشگاه علوم پزشکی و اطلاع‌رسانی با شهرداری خواهد بود.

    رحمتی تصریح کرد: سال گذشته این جشنواره با اولین جشنواره غذای کشورهای اکو جاده ابریشم به صورت همزمان برگزار شد که امسال سازمان اکو درخواست کرد، این جشنواره به صورت مستقل برگزار شود و لذا در مهرماه شاهد برگزاری دومین دوره این جشنواره خواهیم بود که جزو اولین جشنواره‌هایی است که پیش خبر آن بر روی سایت سازمان جهانی گردشگری قرار گرفته است.

    وی عنوان کرد: تاکنون 12 کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم شاهد حضور سفرا نیز در این جشنواره باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت