نمایشگاه تله کام ۲۰۱۶ ؛

نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات تله کام ۲۰۱۶ به آخر خط رسید

عصر نمایشگاه- هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (تله کام ۲۰۱۶) امروز به کار خود پایان می دهد.

نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات تله کام ۲۰۱۶ به آخر خط رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فرصت امروز ، کرکره های این گرد همایی درحالی بعداز چهار روز پایین کشیده می شود که در این مدت هر سه  اپراتور فعال تلفن همراه کشور بازیگران اصلی این نمایشگاه بودند و بازدیدکنندگان را به سوی غرفه های رنگارنگ خود جذب می کردند.

    ارائه سیم کارت  رایگان، قرعه کشی های متعدد، ارائه اینترنت پرسرعت همراه، برگزاری انواع مسابقات ورزشی، ارائه بازی های واقعیت مجازی، دعوت از بازیگران و چهره های سرشناس و. . . از جمله خدماتی بودند که از طریق اپراتورها به بازدیدکنندگان ارائه می شد.

    ارائه این خدمات باعث شده که طی سال های اخیر نمایشگاه تله کام بیشتر به محافل تفریحی تبدیل شود و افرادی که چندان هم از تجهیزات مخابراتی سردرنمی آورند، برای گذراندن اوقات فراغت خود پا به این گردهمایی بگذارند.

    جذابیت این نمایشگاه به حدی بود که بسیاری از مسئولان مدارس از مقطع ابتدایی تا دبیرستان، دانش آموزان را به عنوان اردو به محل برگزاری این نمایشگاه می آوردند.

    در نمایشگاه امسال حدود 300 شرکت داخلی و 22کشور خارجی خدمات خود را در معرض دید عموم گذاشته بودند و با این حال اگر گشتی در سراسر نمایشگاه می زدیم تنها شاهد فعالیت بی حدو مرز غرفه های اپراتور ها و شرکت های وابسته به  آنها بودیم.

    فرهاد جوشقانی یکی از غرفه داران نمایشگاه تله کام درباره وضعیت برگزاری این گرد همایی به  «فرصت امروز» گفت: این نمایشگاه با هدف دستاورد های صنعت مخابرات و شرکت های وابسته به آن به وجود آمده است که متأسفانه با روی کار آمدن اپراتور ها، چند سالی است که از هدف اصلی خود دور شده است.

    وی افزود: به نظر من فعالیت بیش از حد اپراتورها مجالی به شرکت های خصوصی کوچک تر نمی دهد و این باعث می شود محصولات این شرکت ها آن طور که باید در معرض دید علاقه مندان و فعالان عرصه مخابرات قرار نگیرد.

    سعید بینالود یکی از بازدید کنندگان نمایشگاه که در صف طویل دریافت سیم کارت یکی از اپراتورها ایستاده بود، درباره روند برگزاری تله  کام امسال به  «فرصت امروز» گفت: من در سال های گذشته به این نمایشگاه نیامده ام و امسال نخستین بار است که برای بازدید به تله کام می آیم.

    این بازدید کننده 20 ساله در پاسخ به این سوال که هدف از آمدن به این نمایشگاه  چه بوده  است، گفت: سال گذشته دوستانم به تله کام آمده و سیم کارت و اینترنت رایگان دریافت کرده بودند و از آن پس من هم تصمیم گرفتم تا سال آینده برای بازدید به نمایشگاه بیایم.

    وی درباره وضعیت برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: فضای تله کام بسیار جذاب است و سعی می کنم سال های آینده نیز برای بازدید به این نمایشگاه بیایم. محمدعلی فراستی یکی دیگر از غرفه داران در پاسخ به این سوال که آیا با ادغام نمایشگاه های تله کام و الکامپ موافق است؟ به  «فرصت امروز» گفت: شرکت ما در سال گذشته هم در هر دو نمایشگاه حضور داشت ولی امسال با توجه به تشابه این دو نمایشگاه به یکدیگر تصمیم گرفتیم برای پایین آوردن هزینه ها، تنها در تله کام حضور داشته باشیم.

    وی افزود: من فکر می کنم فضای این دو نمایشگاه شباهت زیادی به یکدیگر پیدا کرده اند و شاید با ادغام آنها بتوان در هزینه ها صرفه جویی کرد. این غرفه دار که در زمینه تولید کابل های مخابراتی فعالیت می کرد، درباره حضور و فعالیت اپراتور ها نیز گفت: اپراتورها هم در نمایشگاه تله کام حضور فعال دارند و هم در نمایشگاه الکامپ که این باعث می شود تا با تبلیغات گسترده خود بسیاری از غرفه ها دیده نشوند.

    شایان ذکر است که چند سالی است دولت در تلاش است که با ادغام این دو نمایشگاه از هزینه ها بکاهد که درنهایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این اقدام گفت:  «تمایل وزارت ارتباطات بر این است که یک نمایشگاه بزرگ بین المللی از خانواده فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت هم افزا و هم سو تشکیل شود. در این زمینه دوست داشتیم نمایشگاه بین المللی کاملی از تله کام و الکامپ داشته باشیم. اما با توجه به اینکه نمی خواهیم رقابت تله کام و الکامپ از بین برود، این موضوع را به خودشان واگذار کرده ایم و هر زمان که برگزارکنندگان آن به این بلوغ برسند، این موضوع اجرایی می شود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت