معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

نمایشگاه توانمندی های روستائیان میدان رقابت برای معرفی ظرفیت هاست

عصر نمایشگاه- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین نمایشگاه ملی توانمندی های روستائیان و عشایر که ۱۵ تا ۱۸ دی سال جاری در تهران برگزار می شود می تواند میدانی برای رقابت ظرفیت های متعدد روستایی و عشایری این استان باشد.

نمایشگاه توانمندی های روستائیان میدان رقابت برای معرفی ظرفیت هاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، پژمان نیک اقبالی در نشست هماهنگی حضور کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه ملی توانمندی های روستائیان و عشایر در یاسوج اظهار داشت: افراد شرکت کننده در این نمایشگاه سفیران و نمایندگان استان بوده و برخورد مناسب آنان به منظور تبادل فرهنگی و اقتصادی مهم است.
وی گفت: فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد غنی و تولیدات روستائیان و عشایر استان نیز ریشه در تاریخ دارد و باید به نحو شایسته حفظ و معرفی شوند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرکت کنندگان از استان در این نمایشگاه رسالت سنگینی برای معرفی ظرفیت های آن در زمینه های مختلف از جمله صنایع دستی، غذاهای محلی، محصولات کشاورزی و دامی، گیاهان دارویی، البسه محلی و آداب و رسوم بر عهده دارند.
نیک اقبالی بیان کرد: برپایی این نمایشگاه می تواند درآمدزایی قابل توجهی برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دنبال داشته و آنها را به لحاظ اقتصادی شکوفا کند و به همین دلیل باید از چنین فرصت مهمی استفاده بهینه شود.
وی عنوان کرد: مواردی شامل غرفه آرایی و غرفه داری، نوآوری در اجرای برنامه ها و معرفی توانمندی های روستایی و عشایری با روش های مختلف از جمله نمایش فیلم و عکس در این نمایشگاه مورد توجه جدی افراد شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد باشد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت نفر از دهیاران این استان با درخشش در آزمون ویژه دهیاران که با حضور 345 دهیار از کشور در مشهد مقدس برگزار شد موفق به کسب هشت رتبه بین 12 تا 24 شدند.
نیک اقبالی اظهار داشت: کسب این موفقیت ارزنده بیانگر وجود جایگاه علمی بین دهیاران کهگیلویه و بویراحمد و همت دفتر امور روستایی استانداری این استان است.
وی افزود: امکاناتی شامل آب، جاده، برق و گاز نمی تواند عامل نگهداشت روستائیان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی این استان بوده و از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری کند.
نیک اقبالی با اشاره به اینکه مسائل اصلی برای روستائیان کهگیلویه و بویراحمد شامل اشتغال پایدار، درآمد و اقتصاد است، بیان کرد: سیاست مهم دولت یازدهم، دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و مسئولان اجرایی این استان نیز شکوفایی روستاهای استان و پایدار کردن اقتصاد در آنهاست.
وی عنوان کرد: تاکنون اقدام های ارزنده ای برای تحقق این امر مهم در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که از مهمترین آنها می توان به تشکیل و راه اندازی تعاونی های روستایی و اعطای تسهیلات کم بهره اشتغالزایی اشاره کرد.
نیک اقبالی ابراز داشت: تحرک و پویایی خاصی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ عمران و آبادانی، مسائل اقتصادی، اشتغال، درآمدزایی و تامین زیرساخت های لازم ایجاد شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت