به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان؛

نمایشگاه «معبر بصیرت» در دانشگاه لرستان برپا می‎شود

عصر نمایشگاه- ششمین نمایشگاه «معبر بصیرت» به‌همت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع طی اسفندماه امسال در دانشگاه لرستان برپا می‎شود.

نمایشگاه «معبر بصیرت» در دانشگاه لرستان برپا می‎شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، نمایشگاه «معبر بصیرت» که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه آبی و خاکی در سطح دانشگاه‌های کشور در راستای به تصویر کشیدن نمایی از واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس و  جنگ نرم نام برده می‌شود؛ برای اسفندماه امسال و ایام نوروز 96 در دانشگاه لرستان برپا می‎شود.
    بنا براین گزارش، نمایشگاه معبر بصیرت نمایشگاهی است که اسفندماه هر سال و هم‌زمان با اعزام کاروان‌های راهیان نور با هدف به تصویر کشیدن نمایی از صحنه‌های عشق و دل‌دادگی شهدا و رزمندگان در هشت دفاع مقدس و نبردی که امروز در عرصه جنگ نرم با آن دست به گریبانیم، توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه لرستان در زمینی به مساحت یک هکتار برپا می‌شود.
    این نمایشگاه نه تنها مورد استقبال کاروان‌های راهیان نور استان و دیگر کاروان‌ها از سراسر کشور قرار می‌گیرد؛ بلکه پذیرای دانشجویان و کسانی است که به هر دلیلی از غافله اردوهای راهیان نور بازمانده‌اند.
    از اهداف برپایی این نمایشگاه می‎توان به فضاسازی دانشگاه هماهنگ با حال و هوای دفاع مقدس، بصیرت‌بخشی و معرفت‌افزایی از طریق ارتباط بصری و ...، تاثیرگذاری بر محیط دانشجویی با معنویت ایجاد شده در نمایشگاه اشاره کرد.
    از غرفه‌های نمایشگاه معبر بصیرت طی سال گذشته می‎توان به غرفه‌های دفاع مقدس، جنگ نرم، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، مهدویت، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، تمدن‌سازی نوین اسلامی و غرفه‌های توسل به ائمه(ع) شامل غرفه بقیع که به نام غرفه «مادر» اشاره کرد.
    بنا بر این گزارش، یکی‌از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه «معبر بصیرت» این است که فضایی مانند فضای مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ایجاد شود تا زائرین کاروان‌های راهیان‌نور پیش‌از وارد شدن به این مناطق شناخت اولیه‌ای را نسبت به مناطق عملیاتی پیدا کنند و با این حال در این راستا طی سال‌های گذشته یک کانال با الگو گرفتن از کانال گردان کمیل در منطقه عملیاتی فکه در محل این عرصه حفر شده است که بازدیدکنندگان برای ورود به غرفه‌های مختلف نمایشگاه باید از این کانال که طول آن 60 متر و عمق آن دو متر بوده است، عبور کنند.
    از غرفه‌های نمایشگاه معبر بصیرت طی سال گذشته می‎توان به غرفه‌های دفاع مقدس، جنگ نرم، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، مهدویت، بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، تمدن‌سازی نوین اسلامی و غرفه‌های توسل به ائمه(ع) شامل غرفه بقیع که به نام غرفه «مادر» اشاره کرد.
    نیک‌آبادی، مسئول برگزاری این نمایشگاه در خصوص نمایشگاه «معبر بصیرت» سال گذشته گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در سال گذشته پس از هم‌فکری صورت گرفته در شورای مرکزی خود به این نتیجه رسید تا نمایشگاهی که به‌عنوان فضاسازی اردوی جنوب و بسیار مختصر در دانشگاه برگزار می‌شد را به نمایشگاه عظیم و ملی برای بازدید و استراحت زائران سرزمین نور همراه با مفهوم و خلق آثار هنری در فضای بسیار مهمِ دانشگاه تبدیل کند.
    وی افزود: حوزه‌های مطالعاتی و محتوایی در نمایشگاه سال گذشته شامل شهدا و دفاع مقدس، بیداری اسلامی، شخصیت‌شناسی (معرفی شخصیت‌های سیاسی کشور )، جنگ نرم، شهدای علم و فناوری و دو غرفه کتاب بود.
    نیک‌آبادی در خصوص نمایشگاه امسال نیز گفت  با توجه به استقبال صورت گرفته از نمایشگاه سال گذشته که با بررسی نظرسنجی‌ها و دل‌نوشته‌ها و ... به دست آمده از نمایشگاه به‌دلیل فضای معنوی که یادآور دوران دفاع مقدس برای اکثر رزمندگان آن دوران بود و همچنین محتوا و کارهای صورت گرفته در جهت انتقال مفهوم ، مورد استقبال و توجه دانشجویان قرار گرفته بود، تصمیم گرفتیم که امسال نیز با تأکید بر محتوا و مفهوم نمایشگاه را که درخواست اکثر دانشجویان بود با نام «معبر بصیرت» برپا کنیم.
    وی اضافه کرد: محور های موضوعی معبر بصیرت امسال شامل «شهدا و دفاع مقدس»، «فتنه 88»، «جریان‌شناسی سیاسی»، جنگ نرم، دستاوردهای انقلاب اسلامی  است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت