همزمان با هفته منابع طبیعی؛

برگزاری نمایشگاه توانمندسازی روستاییان در جازموریان

عصر نمایشگاه- به مناسبت هفته منابع طبیعی، نمایشگاه توانمندسازی جوامع روستایی در بخش جازموریان شهرستان رودبار جنوب برپا شد.

برگزاری نمایشگاه توانمندسازی روستاییان در جازموریان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،نمایشگاه توانمندسازی جوامع روستایی در بخش جازموریان صبح امروز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و در راستای مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توانمندسازی جوامع روستایی با حضور مسئولان گشایش یافت.

    گفتنی است ،در این نمایشگاه که با مدیریت منابع طبیعی برگزار شده است، غرفه‌های صنایع دستی به ویژه قالیبافی، پته‌دوزی و کیف دوزی و همچنین غرفه‌های تولید عرقیجات خانگی و سوزن‌دوزی در راستای توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال برای زنان دایر شده است.

    معاون فرماندار رودبار جنوب در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در راستای مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار جوامع روستایی یک الگوی خوب در منطقه جازموریان برای ایجاد اشتغال پایدار و احیای منابع طبیعی است.

    اسماعیل ساردویی بیان کرد: طی دو سال اجرای برنامه‌های طرح بین‌المللی ترسیب کربن در منطقه جازموریان اقدامات شایسته‌ای برای توانمندسازی جوامع روستایی صورت گرفته است.

    احمد درداژ کارشناس پروژه بین‌المللی ترسیب کربن نیز ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اشاره‌اای به فعالیت‌های دوساله پروژه داشت و افزود: این پروژه بین‌المللی در راستای احیای منابع طبیعی و توانمندسازی جوامع روستایی در منطقه جازموریان اجرا شد.

    وی عنوان کرد: پروژه بین‌المللی ترسیب کربن با رویکرد مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه پایدار روستایی در منطقه جازموریان در محدوده‌ای به مساحت بیش از 56 هزار هکتار از اسفند ماه سال 92 فعالیت خود را در هشت روستای پایلوت آغاز کرد.

    درداژ بیان داشت: این پروژه طی دو سال گذشته فعالیت‌ها و خدمات زیادی را برای احیای منابع طبیعی و توسعه جوامع روستایی در منطقه جازموریان انجام داده است.

    وی گفت: جنگل‌کاری بیش از 500 هکتار برای احیای منابع طبیعی، احداث بیش از 5 هزار متر بادشکن زیستی اطراف مزارع کشاورزی با مشارکت مردم، تشکیل هشت صندوق توسعه پایدار روستایی با مشارکت مردم در قالب 70 گروه با عضویت 803 نفر و اعطای 220 فقره تسهیلات اشتغالزایی از جمله این موارد بوده است.

    درداژ ادامه داد: آموزش قالیبافی و کیف‌دوزی به 160 نفر از زنان علاقه‌مند در راستای ایجاد اشتغال برای زنان روستایی، برگزاری کلاس‌های پته‌دوزی، آموزش مشاغل به آقایان جویای کار در مشاغلی همچون تعمیر لوازم خانگی، جوشکاری و برق ساختمان و تولید بیش از 50 هزار اصله نهال با مشارکت مردم و کاشت آنها در روستاها از دیگر اقدامات در پروژه ترسیب کربن است.

    وی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات و ایجاد 10 شغل پایدار نظیر راه‌اندازی عطاری، لوازم آرایشی، خیاطی و پرواربندی دام، اعطای تنور گازی به مردم حاشیه جنگل برای جلوگیری از قطع درختان و اعطای دستگاه تولید عرقیجات گیاهی نیز از دیگر اقدامات این پروژه بوده است. 

    درداژ بیان کرد: شرکت تعاونی بانیان توسعه منطقه جازموریان در راستای توانمندسازی جوامع روستایی با عضویت 200 نفر از افراد توانمند، تحصیلکرده، کشاورز و دامدار راه‌اندازی شده که دارای سرمایه نیروی انسانی بالقوه است که برای آغاز فعالیت نیازمند کمک و تسهیلات دولتی است و امیدواریم بتوانیم قدمی را در راستای توسعه پایدار روستاهای کم‌برخوردار بخش جازموریان برداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت