مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل:

نمایشگاه «از کارگاه تا نمایشگاه» در اردبیل برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل گفت: دومین نمایشگاه آثار هنرجویان حوزه هنری استان اردبیل، با عنوان «از کارگاه تا نمایشگاه» برگزار می شود.

نمایشگاه «از کارگاه تا نمایشگاه» در اردبیل برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، رحمان مجرد در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه امروزه عکاسی از شاخه‌های پر اهمیت هنر است، افزود: با اینکه در گذشته نه چندان دور، اهمیت این رشته چندان آشکار نبود و به عنوان سرگرمی به آن نگریسته می شد اما به تدریج از اینکه عکس، می تواند یکی از گویاترین ابزارها برای بیان مسائل گوناگون به ویژه مسائل اجتماعی باشد، فرهنگ و شیوه های مختلف زندگی انسان ها را به نمایش گذارَد و تبادل آراء و افکار میان انسان ها را آسان نمایَد، اهمیت ویژه ای به این شاخه هنری بخشیده است.

    مجرد ادامه داد: همه گیر شدن عکاسی، چه به وسیله تلفن های همراه و چه به وسیله دوربین های حرفه ای، قطعا نمی تواند معضلی به حساب بیاید. همیشه عده ای از عکاسان قدیمی هستند که از این دنیای دیجیتال و همه گیر شدن عکاسی نگران هستند و تصور می کنند که شرایط و بازار کار برای آنها محدودتر شده است. اما، امروزه تفاوت عکاسان حرفه‌ای با آماتورها در بخش های دیگری سنجیده می شود که حرفه ای شدن در آن ها؛ نیاز به آموزش فراوان، صرف زمان و هزینه و تجربه طولانی دارد و بسیار ساده انگارانه است که یک عکاس حرفه ای بخواهد انبوه مردمی که دوربین عکاسی دارند را دشمن خود به حساب بیاورد.

    مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: ظرفیت موجود در عکاسان استان، قابل توجه است و برگزاری این کارگاه ها با توان حداکثری، سعی در توجه، حفظ و احیای این امور دارد. و ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه در بین علاقمندان به عکاسی، تشویق در جهت به کار بردن حداکثر قدرت خلاقیت در خلق آثار هنری و همچنین فرصتی برای دیده شدن آثار و معرفی آنان به جامعه، از اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد.

    گفتنی است دومین نمایشگاه «از کارگاه تا نمایشگاه» روز پنجشنبه 12 بهمن ماه 1396 ساعت 16 در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان اردبیل، افتتاح و تا 22 بهمن ماه 1396 ادامه می یابد. نگارخانه نقش خیال در اردبیل، میدان علی آباد، بالاتر از سه راه نیروگاه، روبروی نیروگاه برق، ساختمان اداری حوزه هنری استان اردبیل واقع شده است و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 14 از این نمایشگاه بازدید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت