دبیر علمی پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری بیان کرد

استقبال چشمگیر شرکت‌های خارجی از پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- دبیر علمی پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری گفت: حضور شرکت های خارجی در پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری فرصتی است تا شرکت های داخلی توانمندی های خود را در رقابتی جدی تر محک بزنند.

استقبال چشمگیر شرکت‌های خارجی از پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید فرهنگ فصیحی با بیان اینکه نمایشگاه امسال از نظر کیفی و کمی رشد قابل ملاحظه ای داشته است افزود: استقبال شرکت های خارجی برای حضور در نمایشگاه امسال تقریباً دو برابر شده است.

    فصیحی با اشاره به اینکه شرکت های داخلی از دو سال گذشته در این نمایشگاه شرکت می کنند گفت: صدور مجوز برای حضور این شرکت ها در نمایشگاه براساس مجموعه ظرفیت های فناورانه ای است که با شرکت های خارجی دارند.

    وی امر صادرات محصولات دانش بنیان و فناوری برتر را مقوله ای پیچیده دانست و افزود: کیفیت، بازاریابی، هزینه یابی و استانداردها عواملی هستند که در خارج از کشور باید یک محصول از آن برخوردار باشد تا بتواند به بازار هدف ورود پیدا کنند.

    فصیحی با بیان اینکه تعداد تفاهم نامه ها هر سال بیشتر می شود گفت: در همین روز دوم نمایشگاه، تعدادی تفاهم نامه بین مجموعه ها در زمینه های مختلف منعقد شد که از جمله آن درمورد آی سی تی، مواد پیشرفته، فناوری های نوظهور، فناوری های اطلاعات و ارتباطات بوده است که در پایان نمایشگاه جمع بندی تعداد و موضوعات تفاهم نامه ها صورت می گیرد.

    وی درباره پیشران هایی که می تواند به مقوله صادرات کمک کند افزود: استانداردهای جهانی، زبان مشترک کشورها، تولید کننده ها و مصرف کننده ها هستند.

    دبیر علمی پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری درباره برگزاری دومین نشست تخصصی این نمایشگاه گفت: محور اصلی این نشست ها شبکه سازی نوآوری است و 17 متخصص از 14 کشور در این نشست شرکت می کنند.

    فصیحی افزود:همچنین متخصصانی هم از داخل کشور که تجربه شبکه سازی برای نوآوری دارند، و توانسته اند شبکه منتهی به نوآوری را برای محصول به خوبی شکل دهند ، در این نشست شرکت می کنند.

    وی با اشاره به اینکه متخصصان در این نشست درباره تجربه های موفق و ناموفق خود صحبت می کنند گفت: از علاقه مندان دعوت می کنیم در این نشست شرکت کنند.

    فصیحی تأمین مالی، همکاری مشترک تحقیق و توسعه، سازوکارهای انتقال فناوری، همکاری های فناورانه با اهدافی از جمله صادرات را از موضوع هایی برشمرد که در این نشست به آن پرداخته می شود.

    وی به برنامه های جانبی اینوتکس 2016 اشاره کرد و گفت: کارگاه تجاری سازی فناورانه یکی از برنامه های جانبی اینوتکس 2016 است که به درخواست سازمان علم و فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد برگزار می شود و هیئتی 25 نفره از 21 کشور در آن شرکت می کنند.

    فصیحی با تاکید بر اینکه موضوع تجاری سازی یافته های پژوهشی در تکمیل چرخه نوآوری بسیار مهم است افزود: در این کارگاه 15 شرکت کننده از مسئولان بازارهای منطقه ای حضور دارند و این کارگاه با حضور استادان نامی داخلی و خارجی ارائه می شود.

    وی درباره سرمایه گذاری خطرپذیر گفت :یکی از مأموریت های صندوق نوآوری و شکوفایی رواج بحث سرمایه گذاری خطرپذیر است و ما حدود 2 سال است که به طور حرفه ای به این مقوله در کشور پرداخته ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت