با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ؛

آغاز به کار سومین جشنواره و نمایشگاه قرآنی و فرهنگی رمضان در زنجان

عصر نمایشگاه- سومین جشنواره و نمایشگاه قرآنی و فرهنگی رمضان در سطح استان زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار سومین جشنواره و نمایشگاه قرآنی و فرهنگی رمضان در زنجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این جشنواره که از شامگاه دوشنبه 24 خرداد با آغاز به کار نمایشگاه در سطح چهار شهرستان فعال شده است تا 2 تیر سال جاری ادامه دارد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در حاشیه آغاز به کار این جشنواره در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای سومین جشنواره، علاوه بر آنکه برنامه های دو سال قبل اجرا می شود، دو برنامه ابتکاری نیز پیش بینی شده است.

    در جشنواره قرآنی و فرهنگی رمضان دو سال قبل، برگزاری محافل قرآنی، نمایشگاه کتاب، جلسه های تفسیر قرآن کریم، شب های شعر، جلسه های بحث و بررسی در زمینه آیات و رویات قرآنی برگزار می شد که امسال نیز این برنامه ها اجرا می شود.

    ناصر مقدم یکی از ابتکار عمل های پیش بینی شده برای سومین جشنواره قرآنی و فرهنگی را انتشار کتاب قرآن کریم و تعویض کتاب های جدید با قرآن ها مستعمل به صورت رایگان خواند.

    وی افزود: این کتاب های جدید فقط در ماه مبارک رمضان و در حاشیه جشنواره تعویض می شود و قرآن های آماده تعویض به دو هزار نسخه خریداری شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد.

    مقدم اظهار کرد: دومین ابتکار عمل برای جشنواره قرآنی و فرهنگی امسال، برگزاری همایش نادیان نماز است که در آن از 30 پیشکسوت و فعال قرآنی و موذنان روستایی تجلیل می شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هدف از این تجلیل را قدردانی از افرادی خواند که طی سال های سال بدون کوچکترین حق الزحمه و چشم داشتی در روستاها منشا خیر و برکت بوده اند.

    وی اضافه کرد: از سوی دیگر مسئولان فرهنگی با این برنامه قصد دارند تا مراتب قدردانی خود را نسبت به تلاش بی دریغ این افراد اعلام کنند.
    مقدم ابراز کرد: مهمترین شاخصه های مورد نظر در انتخاب این نادیان نماز، پیشکسوت بودن و فعالیت در حوزه اذان و قرآن بوده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای آنکه این موذنان و فعالان قرآنی، بیشتر تشویق شوند در معیت آنان از هر روستا پنج تا 10 نفر که شامل اعضای شورای آن روستا، دهیار، امام جماعت و برخی از ریش سفیدان است دعوت می شود.

    وی خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از 30 نفر از قاریان قرآن متفاوت از همایش نادیان نماز است که در آن از 30 قاری که طی یک سال گذشته موفق به کسب رتبه و مقام در عرصه های ملی و بین المللی شده اند تجلیل می شود.

    در جشنواره قرآنی و فرهنگی رمضان امسال که از 24 خرداد تا 2 تیر برگزار می شود، 424 برنامه اجرا خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت