رئیس سازمان میراث فرهنگی شیراز بیان کرد

وجود تعداد زیاد نسخ خطی کمیاب در نمایشگاه قرآن شیراز

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: وجود تعداد زیاد نسخ خطی کمیاب در این نمایشگاه بی‌نظیر بود و شیراز می‌تواند موزه دائمی قرآن را در شهر راه‌اندازی کند.

وجود تعداد زیاد نسخ خطی کمیاب در نمایشگاه قرآن شیراز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، احمد همتی اظهار داشت: نمایشگاه قرآنی بشری از یک هفته گذشته تا امروز به مدت 8 روز در سالن شورای اسلامی شهر شیراز برپا بود.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه قرآن‌های قدیمی که قدمت آنها از 1400 سال گذشته تا زمان حاضر است با اندازه‌ها و قطع‌های مختلف به نمایش درآمد افزود: قرآن‌هایی با چاپ سنگی و دست‌نویس از جمله مواردی که در نمایشگاه قرآنی بشری به چشم می‌خورد.

    رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه نخستین نسخه کاغذ پاپیروس که مزین به آیات قرآن کریم بود و تا پیش از اختراع آن آیات کلام وحی بر روی پوست آهو نگاشته می‌شد در این نمایشگاه در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفت خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از تفسیرهای قرآن مربوط به 300 سال گذشته در این نمایشگاه مورد بازدید قرار گرفت.

    همتی عنوان کرد: ساعات کاری این نمایشگاه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 19 تعیین شده بود و بازدید برای عموم مردم آزاد بوده است.

    وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای رفت‌و آمد و حضور یاوران شورا، فعالان طرح مسجد محوری و مخاطبان تعدادی از فرهنگسراها و بازدید از این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز فراهم شد تصریح کرد: همین اقدام سبب شد روزانه میزان افراد بسیاری از این نمایشگاه قرآنی بازدید کنند.

    مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که روز گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز حضور یافت به همراه سیّد محمدعلی افشانی، استاندار فارس، علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز و اعضای شورای شهر از این نمایشگاه بازدید کردند.

    مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی بشری گفت: وجود تعداد زیاد نسخ خطی کمیاب در این نمایشگاه بی‌نظیر بود و شیراز می‌تواند موزه دائمی قرآن را در شهر راه‌اندازی کند.

    علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز، نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه اقدامات کارشناسی برای ایجاد موزه قرآنی در شیراز انجام شده است بیان کرد: طرح مطالعاتی در دست بررسی است و به زودی عملیات ساخت موزه دائمی قرآن در شیراز آغاز می‌شود.

    وی افزود: شهرداری شیراز می‌تواند سالن کنونی شورای اسلامی شهر شیراز را با موافقت اعضای شورا به موزه قرآنی و آثار و کتب اسلامی تبدیل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت