پروژه ملی نمایشگاه بزرگ بین المللی اصفهان با نگاه جهانی

عصر نمایشگاه- امروزه نقش مؤثر نمایشگاه ها بر تقویت مناسبات بازرگانی، جذب سرمایه و توسعه صادرات غیر نفتی و به تبع آن رشد اقتصادی کشورها بیش از هر زمانی برجسته شده است.

پروژه ملی نمایشگاه بزرگ بین المللی اصفهان با نگاه جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی اصفهان ، در این راستا مسئولیت پذیری احداث مجموعه نمایشگاه بزرگ اصفهان توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و شهرداری اصفهان افتخاری بزرگ از جنبه اجرایی یک پروژه شهری است و گاهی این مهم در توسعه ظرفیت های مدیریتی مدیریت شهری برای راهبری پروژه هایی از این دست به شمار می رود .

    اهمیت چنین پروژه ای که در قبال نیاز پایتخت فرهنگ تمدن ایران اسلامی به قطب یکپارچه نمایشگاهی به مرحله اجرا رسیده است در ابعاد مختلف قابل تامل است. برای مثال اصفهان به عنوان جهان شهری با نقش و جایگاه ممتاز در منطقه و با هدفی چون حرکت به سوی شهری دانش پایه، هوشمند و نیز کلان شهری با عملکردهای ملی و جهانی شایسته برخورداری از ظرفیت نمایشگاهی در خور و شأن نصف جهان بوده تا به گونه ای راهبردی تر در کانون تبادل و مراودات اقتصادی و فرهنگی منطقه قرار گیرد.

    این موضوع به ویژه در آینده ای نزدیک بیش از پیش خودنمایی خواهد کرد. همچنین موضوع دیگر فرصت های مهم زیادی است که واجد دستاوردهای بسیار برای کشور و کلان شهر اصفهان می باشد و قابلیت افزایش سهم ملی از منافع جهانی این رویدادها را در بر دارد.

    در این ارتباط ذکر این نکته مناسب است که همه ساله بیش از 4500 نمایشگاه بین المللی زیر نظر اتحادیه بین المللی نمایشگاه ها در دنیا برگزار می شود و در خلال آن میلیاردها دلار قرار داد برای جا به جایی و مبادله کالا و خدمات منعقد می گردد. همچنین سالانه بالغ بر 350 میلیارد دلار به صورت مستقیم عاید کشورهای مختلف می گردد در حالی که سود حاصل از برگزاری نمایشگاه ها در دنیا حدود 25 درصد تخمین زده شده است.

    بخشی از منافع غیر مستقیم در این چهار چوب نیز شامل تبادل اطلاعات و دانش و خلق فرصت های جدید شغلی، افزایش سطح تولید و فروش و فراهم شدن زمینه های نوین تجارت و صنعت می گردد. از منظر عملکردهای اجرایی و با اتکا به استانداردهای بین المللی دانش مدیریت پروژه، در حال حاضر فاز اول پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان طبق جدول زمان بندی شده و با بهره گیری حداکثری از توان متخصصان داخلی در حال احداث است و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این پروژه را به مردم فهیم اصفهان و ایران اسلامی که شایسته بهترین ها هستند، تقدیم داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت